1

Onderwerp: Vraagje over website maken

Weet een van jullie toevallen hoe ik mijn website in meerdere talen kan maken?

Ik heb nu een aparte pagina voor een 2de taal maar ik wil graag boven aan mijn pagine vlaggetje van verschillende landen en als je daar opklikt krijg je dan de site in de gekozen taal maar hoe doe ik dat?

Moet ik dan een 2de index maken in de andere taal? dan snap ik hoe ik deze moet door linken maar hoe doe ik dat met derest van het menu?

hoop dat jullie het snappen  :Y

2

Re: Vraagje over website maken

Misschien heb je hier iets aan: www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=102722

Ik zou het zelf niet weten....

3 Laatst bewerkt door Stimpie (18-06-2010 19:44)

Je kan een tweede index aanmaken, bijvoorbeeld index_engels.(extensie).

Eigenlijk moet je dan wel twee dezelfde websites hebben, één in het Nederlands en bijvoorbeeld ééntje in het Engels. Plaats op alle pagina's de vlaggen met een link. Dan is het menu ook in de 2e taal. De tweede taal link kun je dan altijd laten linken naar index_engels.(extensie)

Nadeel van bovenstaande is wel dat als je iets wil wijzigen in bijvoorbeeld tekst, dat je dat dan in beide versies moet doen. Je kan ook kiezen om bijvoorbeeld een fotopagina universeel te houden.

Over welke website gaat het? Dan kan ik even kijken hoe je het nu hebt.

4

ah dank je!

het gaat voor nu over tartisima.com en ook voor ons nieuwe hotel www.judocabeach.com (staat alleen nog een gratis template in)

Bedankt voor het helpen!

5

Wat dan wel nog een handig puntje is:

Wijzig eerst de 1e taal website met daarin de vlaggetjes met link erbij en dan pas de website kopieren, want dan heb je direct al de vlaggetjes met link erin, anders moet je het dubbel doen.

Je kan tevens de 2e website in een aparte map doen of in dezelfde hoofdmap. Voordeel van het laatste is dat je dan alle mappen met image en foto's niet dubbel hebt. Zet je de kopie tijdelijk even ergens anders neer, bestandsnaam wijzigen en dan weer terugzetten.

Mooie website trouwens!

6

Dank je,

hoe kopieer ik een hele website? kan ik die index folder zelf kopieren?

Dus index is nederlands, dan kan ik indexS bv voor spaans en indexE voor engels?

dan link ik de engelse vlag aan indexE?

Gister ook is geprobeerd te werken met flash, had een hele leuke flash template maar dat gaat me echt tever haha, kreeg het noggeneens voor elkaar om de menu teks te veranderen  :nooo

7

De map waar de hele website in staat kun je kopieren, in jouw geval de index folder. Je kan de website in zijn geheel dan eerst even op je eigen computer zetten en dan daarmee gaan rommelen. Zo heb je nog altijd het orgineel, mocht er iets fout gaan. De namen van de index kun je inderdaad zo noemen, geen enkel probleem. De link van de Engelse vlag doe je dan inderdaad altijd naar IndexE, is de makkelijkste oplossing.

Het is altijd even puzzelen om een bestaande website uit te breiden naar meerdere talen, omdat de website oorspronkelijk ingericht is voor één taal. Hieronder even een voorbeeldje van hoe je het kan indelen:

Root -->
* alle bestanden van de hoofdwebsite, in dit geval Nederlands
* mapje image
* mapje Spaans --> met daarin alle bestanden voor de Spaanse versie, dus ook mapje image
* mapje Engels --> met daarin alle bestanden voor de Engelse versie, dus ook mapje image

Een 2e optie is om alles in root te laten staan:
Root -->
* alle bestanden van de drie websites. (bv Index, IndexE, IndexS, Contact, ContactE, ContactS etc)
* mapje image

De 2e optie betekent dan wel dat je bij alle pagina's van bijvoorbeeld de engelse website zal moeten hernoemen, bijvoorbeeld indexE, fotoE, contactE etc.

Het hangt een beetje af van hoeveel pagina's de website heeft, maar de 2e optie is de meest eenvoudige, aangezien je dan maar één mapje hebt met alle plaatjes en foto's. Dit voorkomt het driedubbel bijhouden van de foto's en zo voorkom je ook een drievoudig aantal kb aan opslag op de webserver.

Ik hoop dat je er nog uitkomt uit mijn verhaal  :D