1

Onderwerp: [FEEDBACK] eerste bruidstaart EN eerste stapeltaart

Gisteren was het dan zo ver.. Ik mocht mijn eerste bruidstaart maken en het was ook gelijk mijn eerste stapeltaart. Oh ja en ook nog is mijn eerste echte vierkante taart...
Gelukkig is het voor de broer van mijn beste vriendin en is het niet echt de officiele taart maar meer een cadeautje.

Vanmorgen bij beneden komen stond hij gelukkig nog steeds overeind enzo, dus ben redelijk tevreden!

De onderste laag is wel wat ingezakt, en hij is niet zo strak als ik zou willen, maar voor de rest vind ik hem redelijk!!

http://i3.photobucket.com/albums/y68/sweetangelleonie/bruidstaart.jpg

Iemand tips?

.. Want taart kan altijd!!

2

Re: [FEEDBACK] eerste bruidstaart EN eerste stapeltaart

Oke; feedback:

Wauw, wat een durf dat je eerste stapeltaart meteen een bruidstaart is!
De onderste taarthoek is idd wat ingezakt, hoe heb je hem gestut? Ik gebruik altijd houtjes, dus geen rietjes of kitkat wat bij een zware taart toch wat in kan zakken.
Ook vraag ik me af of je de taart gesprayd hebt dat hij zo glanst, of dat hij een beetje aan het smelten is? kan het niet goed zien.
Verder een compliment hoor, mooie taart, leuke topper en de lace flowers zijn ook mooi.

3

Mooie taart hoor!

jammer van t inzakken maar goed zoals je al aangeeft 1e keer stapelen en dan ook nog vierkant, is ook niet makkelijk..

Was ie wel goed gestut en goed gekoeld?

Je lace flowers waren nog mooier geweest denk ik als je er meerdere op elkaar had gedaan, dan waren ze net wat voller!

Goed gedaan en nu op naar de volgende  :thumb:

4

Mooie stapel, mooie kleuren! Jammer van het zakken. Maar ik vind het knap dat je meteen een bruidsstapel durft te maken. :Y

Jammer van t zakken maar wel stoer dat je meteen voor een bruidstaart gaat.
Hoe komt dat zakken dan eigenlijk? Je had er dowels in neem ik aan? Zijn die dan te kort ofzo?
Wil binnenkort mn eerste stapel maken en lees graag tips  :D

Life is what you bake it.

Joyce84 schreef:

1e keer stapelen en dan ook nog vierkant, is ook niet makkelijk..

:think: is vierkant stapelen anders of moeilijker dan rond stapelen dan? :s

I never met a calorie I didn't like....

taartenprinsesje schreef:
Joyce84 schreef:

Nee maar bekleden wel.

Life is what you bake it.

8

Oh mijn berichtje is weg zie ik
Had een heel verhaal getypt hahaha

Bedankt voor alle complimenten en tips enzo :) Ik weet denk wel hoe het zakken komt. De bovenste 2 taarten had ik dinsdag al gebakken en gevuld, die hebben de hele nacht uit kunnen zakken. De onderste taart heb ik woensdag gemaakt, gevuld en gelijk gebruikt, die heeft dus niet echt kunnen inzakken.

Ik heb de taarten gestud met van die plastic holle kokertjes uit de shop, van ongeveer een cm breed. De middelste taart is gestud met 5 dowels, de bovenste met 3 en het bruidspaartje staat op 2 houten stokjes en dat roze plateautje wat fondant met tylose is!

Mijn vriendin vond hem erg leuk, de rit naar huis heeft hij goddank ook overleefd! Nu vandaag de grote dag..

.. Want taart kan altijd!!

9

Toch gek dat ie nog een beetje ingezakt is hoor, zoals ik het lees heb je wel goed gestut!

Je moet zorgen dat de kokertjes wel precies evenhoog als de taart afgesneden worden. Als ze teveel in de taart verdwijnen dan gaat ie alsnog zakken.

Ik vind het verder een heel mooie taart en mooi subtiel en romantisch gebruik van kleuren!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

10

Taartenmarie schreef:
taartenprinsesje schreef:
Joyce84 schreef:

Nee maar bekleden wel.

Precies dat bedoelde ik ook!