Onderwerp: Taart snijden om te vullen
Wanneer doen jullie dat precies?
Als het kapsel nog warm is of laten jullie dit eerst helemaal afkoelen...
(Een echte beginner dus...)
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Taart snijden om te vullen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wanneer doen jullie dat precies?
Als het kapsel nog warm is of laten jullie dit eerst helemaal afkoelen...
(Een echte beginner dus...)
Als het helemaal koel is (liefst zelfs in de koelkast) snijdt het een stuk makkelijker! En het kruimelt ook niet zo veel
Ik laat hem helemaal afkoelen, eerder kan ik toch niks beginnen met mn botercreme. Snijd de taart gewoon met het broodmes.
Ik vries de kapsels in............na ontdooien vind ik ze makkelijker snijden dan als ze net gebakken en toch helemaal afgekoeld zijn.
Ik dacht eerlijk gezegd al dat het beter zou gaan als ik het eerst liet afkoelen...
Niet dat ik dat gedaan heb, maar goed...het kruimelde inderdaad nogal!
Als je je kapsel gaat snijden als die nog warm is dan trek je het aan de binnenkant helemaal kapot.... tenminste dat had ik een keer toen ik haast had
Ik heb nog wel eens te veel haast (of ik ben niet zo'n goede planner ). Ik snij met een mes en het kruimelt wel verschrikkelijk, maar het lukt mij altijd om ze te snijden zonder dat ze kapot gaan.
Ik snij de biscuit pas als ie kou is, gebruik nu een taartsnijdertje maar heb ook wel eens gewoon een stukje sterk garen gebruikt of het broodmes.
Ik snij liefst na een nachtje vriezer, lekker zonder kruimels
als je hem dezelfde dag wil vullen dan ff wachten tot is is afgekoeld dan ff een kwartier in de vriezer en je mes glijd er zo doorheen
Ik bak ze altijd een week van tevoren en doe het in de vriezer. Op die manier heb ik de stress van het bakken ook niet. Ik heb vaak meerdere opdrachten tegelijk. Op deze manier ben ik maar 1 avond in de week aan het bakken.
Het grote voordeel is dat je inderdaad veel beter door de taart heen snijdt.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Taart snijden om te vullen