1

Onderwerp: M'n nieuwe sugargun!

Even m'n hart luchten over m'n nieuwe sugargun. Gisteren voor het eerst gebruikt. Vol goede moed begonnen aan een simpel wit randje... Pfffff..... eigenwijs dat ik ben, toch eerst gewoon zo proberen met witte fondant. Nee, dat had niet echt het gewenste effect :P
Toen crisco erin. Hielp ook niet veel. Toen warm gemaakt (de fondant ih :D), dat hielp gelukkig wel! Had alleen wel als nadeel dat daarna de fondant heel snel hard werd en dus niet bleef 'kleven' aan de rest van de puzzel, en ook nog snel brak... Dat was het dus ook niet helemaal.

Nou ja, toen nog een randje zwart eromheen. Geprobeerd met crisco door de fondant heen. En dat lukte wel! Was nog wel even hard knijpen, maar kwam wel een mooie sliert uit :D Dus toen was ik helemaal trots op mezelf ;) hihi. Alleen die witte sliert heb ik maar niet meer opnieuw gedaan.

Ik weet nu dus hoe hij werkt, maar snap nog steeds niet hoe jullie de mooiste dingen eruit krijgen. Ik moet denk nog een beetje leren hoe hij echt makkelijk werkt... Maar dat komt vanzelf wel, ik blijf gewoon oefenen! Als iemand nog tips heeft, zijn die welkom! :)

2

Re: M'n nieuwe sugargun!

Via de zoekfunctie kom je veel tips tegen, een aantal heb je ook al geprobeerd.
Mijn ervaring is dat mijn gun niet helemaal goed in elkaar zat, waardoor ik te hard moest duwen (plaatjes zaten scheef). Het belangrijkste is dat je het bovenste knopje goed aanduwt, tot tegen de fondant in de houder aan en dan langzaam knijpen en dan gaat het vrij makkelijk.

Even het plaatje zoeken van hoe de gun in elkaar steekt.........

3

Gevonden:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HEOKOXIE.jpg

4

Huh :think: , deze heeft maar 3 plaatjes en de mijne heeft er 4 :think:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

heb je er wel genoeg crisco doorheen gedaan? een klein beetje helpt niet veel. je moet er genoeg doorheen kneden en dat moet het er makkelijk uitkomen.

Groetjes Miranda

Misschien had ik nog wat meer crisco moeten proberen. Maar de zwarte ging opzich wel redelijk goed. Hopelijk krijg ik m'n plaatje goed op de taart! Das nog een hele andere uitdaging ;) Maar die ga ik vanavond wel met frisse moed aan!

@Karin: Mijne ziet er idd ook zo uit! Met 3 plaatjes :Y

Lydielicious schreef:

Misschien had ik nog wat meer crisco moeten proberen. Maar de zwarte ging opzich wel redelijk goed. Hopelijk krijg ik m'n plaatje goed op de taart! Das nog een hele andere uitdaging ;) Maar die ga ik vanavond wel met frisse moed aan!

@Karin: Mijne ziet er idd ook zo uit! Met 3 plaatjes :Y

voorzichtig van het hoesje af laten glijden. dan komt ie goed op. en anders eventje in de vriezer leggen. dan gaat ie er ook beter en in zijn geheel vanaf ;)

Groetjes Miranda

8

Die van mij heeft er ook 4 hoor. Ze zijn dan alle 4 wel even dik.

9

In de vriezer werkt super! Daarna op de taart leggen, en door de condens van het ontdooien plakt het vanzelf vast!

10

Hmm, mssn is dat wel een idee, ja! En door die vriezer, komtie dan ook los van het plastic waartie nu op ligt? Want ik heb vaak het probleem dat het daaraan blijft plakken. En krijg ik door die condens dan geen probleem met de marsepeinen ondergrond?

11 Laatst bewerkt door Ottolien (16-06-2010 11:26)

Lydielicious schreef:

Hmm, mssn is dat wel een idee, ja! En door die vriezer, komtie dan ook los van het plastic waartie nu op ligt? Want ik heb vaak het probleem dat het daaraan blijft plakken. En krijg ik door die condens dan geen probleem met de marsepeinen ondergrond?

Ik smeer het plastik hoesje van te voren (heb je nu dus niets meer aan :/ ) even in met een klein beetje crisco. Dan gaat het niet plakken.

Voor nu kan je heel voorzichtig met een paletmes onder je plaatje langsgaan. Daar komt het ook an los zonder het (al teveel) te beschadigen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

12

Ik had inderdaad ook wat crisco in de gun zelf gesmeerd, maar ik denk nog te weinig ofzo. Pas toen ik het door de fondant had gedaan, werkt het echt 'goed'.

In ieder geval bedankt iedereen voor de tips :D

13

Ik maak het plaatje op een insteekhoesje ingesmeerd met Crisco en in het hoesje het plaatje en een stukje stevig karton. Dat gaat de vriezer in tot het goed hard is. Dan het hoesje open, plaatje en kartonnetje er uit en dan pel je zo het insteekhoesje er aan de onderkant zo vanaf. Je moet alleen zorgen dat het plaatje goed hard is, dan gaat het het makkelijkst.

Life is what you bake it.