1

Onderwerp: Niet bijzonder, wel trots..

Op mijn eerste ganache taart  :D  Heb nog geprobeerd de klant over te halen met chocolade fondant/marsepein.. maar dat lustte ze absoluut niet.
Heb afgesmeerd met botercreme, was zo bang dat het dramatisch zou aflopen maar heb de ganache vrij lang laten afkoelen. Op een paar plekken had de bc zich wel vermeng met de ganache en zag je dus een klein beetje wit, maar over het algemeen ben ik er blij mee en is het redelijk strak geworden, want was bang voor een bobbelige taart wat je wel eens ziet met ganache taarten..

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs488.ash1/26715_402390381199_265437831199_4416613_3532043_n.jpg

2

Re: Niet bijzonder, wel trots..

Heel erg mooi!

3 Laatst bewerkt door Judy (15-06-2010 21:04)

wauw! Ik ga dit binnenkort ook proberen..Zag bij Pienemien ook een ganache afgesmeerde taart en wordt er erg nieuwsgierig van!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

4

erg mooi en strak gedaan :thumb:

Be in love with what you have

ziet er goed uit! zo strak heb ik een ganache taart nog niet gekregen!

taarten maken...echt heerlijk om te doen!!
http://www.facebook.com/mijntaartjes?ref=hl

6

heeeeel netje gedaan zeg, en ziet er yummie uit :9

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

7

Hier mag je bijzonder trots op zijn :Y

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

8

heel mooi gedaan!!

9

Jeeeeetje wat strak! :thumb: !

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

erg mooi en strak , de letters in goud erop vind ik ook erg mooi

11

Mooi hoor ! Denk niet dat ik hem zo strak zou krijgen ! Bij mij worden dit soort dingen altijd een zooitje  :(

Kijk ook eens op vantaarttottaart.hyves.nl

12

noem je dit niet bijzonder? ik vind m super, strak, chocolade is prachtig en met dat goud helemaal top! ik zou er heel graag een klein stukje van willen proeven   :9 
ik heb er ook zo eens twee overgoten en dat zag er hobbel de bobbel uit hoor! had er ook nog eens lekker met een paletmes overheen gestreken. dus wees jij nu gewoon maar lekker trots op je echt wel bijzondere taart

liefs marieke

13

Hij is heel mooi! En tsjeeee wat ziet dat er lekker uit :D

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

14

prachtig. EN veel lekkerder dan met fondant of marsepein.

15 Laatst bewerkt door Nel (16-06-2010 09:39)

Wow, die is mooi hoor. Heb inderdaad nog nooit een ganachetaart gezien die zo strak was. Spannend om met botercrème af te smeren. Had je dat eerst goed laten opstijven in de koelkast?

Vind 'em echt prachtig!

16

Nice :thumb:

17

strakker dan dit is volgens mij niet mogelijk met een ganache.
als ik ganache gebruik dan smeer ik 'm af met ganache en die laat ik wat uitharden en dan nog een laag, kan het ook niet mengen.
wat ook leuk is, maar wel wat gekledder is is "choocolate leather" kun je bijna dingen mee doen zoals marsepein/fondant maar is gewoon chocola. maar ja, is wel erg bewerkelijk.

deze taart is iedergeval erg prachtig en sjiek

18

Olga'74 schreef:

strakker dan dit is volgens mij niet mogelijk met een ganache.
als ik ganache gebruik dan smeer ik 'm af met ganache en die laat ik wat uitharden en dan nog een laag, kan het ook niet mengen.
wat ook leuk is, maar wel wat gekledder is is "choocolate leather" kun je bijna dingen mee doen zoals marsepein/fondant maar is gewoon chocola. maar ja, is wel erg bewerkelijk.

deze taart is iedergeval erg prachtig en sjiek

ja ik was eerst van plan om chocolate leather te gebruiken, maar na wat onderzoek kwam ik erachter dat het waarschijnlijk een hele zware klus zou worden om zulke grote taarten te bekleden.. en had daar ook geen enkele ervaring mee dus heb dat idee maar laten varen

19

Nel schreef:

Wow, die is mooi hoor. Heb inderdaad nog nooit een ganachetaart gezien die zo strak was. Spannend om met botercrème af te smeren. Had je dat eerst goed laten opstijven in de koelkast?

Vind 'em echt prachtig!

Dankje! Ja heb hem een klein uurtje laten opstijven in de koelkast en mn ganache heb ik ook zo'n 2 uurtjes laten afkoelen..

20

Voor mij zijn alle taarten die ik hier voorbij zie komen echte kunstwerken, zo ook deze  :thumb:

Ziet er heel erg lekker uit, krijg spontaan trek  :9

21

Hij is zeker wel bijzonder mooi  :Y

22

Prachtig en hij ziet er ongelooflijk lekker uit..yum  :9

23

Ik vindt hem supermooi gedaan!

24

Ik vind hem erg mooi.
Vraagje: is dit voor warmere dagen goed te doen?
Heb namelijk met warme dagen (net als anderen) wel eens ruzie met marsepein/fondant.

25

Ik vind 'em prachtig! Heel strak en mooi met die gouden letters...