1

Onderwerp: Mijn 2e bruidstaart

De 2e keer dat ik een bruidstaart heb gemaakt, dit keer voor een bruiloft voor vrienden voor 40-50 mensen. Maar het mochten kleine stukjes zijn omdat ze het vlak voor het eten gaan aansnijden.
De bruiloft is pas 2 juli maar omdat ik de dag ervoor van vakantie terug kom heb ik 'm nu gemaakt en vriezen ze het zelf in. Flinke instructielijst dus meegegeven  :)

Hoewel er wel een aantal schoonheidsfoutjes inzitten ben ik redelijk tevreden. De impressiemat (bedankt Karin!) bleek niet zo makkelijk als ik dacht dus is niet zo netjes geworden en bij de taart met letters wilde ik het marsepein nog iets verschuiven maar daardoor is er een bobbel in gekomen. Grrr...!

Het bruidspaar vond 't gelukkig erg mooi en waren dik tevreden, ik heb er zelfs een 'fooi' voor gekregen.

1 taart is chocobiscuit (kruimelt dat bij jullie ook zo erg?) gevuld met aardbei jam & aardbeibavarois en banketbakkersroom, de andere 2 zijn gevuld met chocoganache en bbr.

Tips wil ik graag horen, ik leer er altijd veel van!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-INFXWRQP-D.jpg

De roosjes vond ik trouwens zelf erg goed gelukt, ik heb ze met pearl spray bespoten voor extra mooi tintje.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P3IZYECQ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VDMZDPCB-D.jpg

"Het beste voor de mens is nog: eten en drinken en genieten van wat hij met veel zwoegen bereikt heeft..." (citaat uit de bijbel)

Re: Mijn 2e bruidstaart

ik vind ze heel leuk gemaakt  :thumb:

carpe diem

3

taarten zijn mooi  :thumb: 

alleen die eerste taart.. zit er in de bovenkant een hele deuk... dat zou ik de volgende keer proberen te vermijden

Lekker feestelijk rond.....

4

Jammer van die deuk in de 1e taart. Verder vind ik 't mooie taarten met die roosjes en parelrand. :Y

5

Mooie taarten en de roosjes zijn prachtig.

6

Ziet er goed uit, jammer van de bobbel. Misschien een idee om de letters  eerst goed te laten harden en dan plaatsen.

7

mooi  :thumb:

8

Ze zijn super leuk geworden hoor!
Mocht je de mat nog eens willen lenen, dan geef je maar een gil.  ;)
Ik heb er de eerste keer dat ik hem gebruikte ook behoorlijk lang over gedaan om het helemaal helemaal naar wens op te krijgen. Anders kom je een keertje persoonlijk langs voor een oefenmiddagje. Lijkt me gezellig!
Wat zag je zoontje er trouwens vanmiddag leuk uit met zijn voetbalpetje op! Ow, enneh.........je man mag er ook best wel wezen  :o  :P

knuffies Karin

9 Laatst bewerkt door smarianne (17-06-2010 14:22)

leuk hoor

Je kan klein gaatje prikken met klein naaldje om luchtbobbels te verwijderen.
Enne............je O van lotte zit op zun kop

10

Haha ja die o was een foutje, maar gelukkig zien alleen de kenners dat! :)
Ik heb gister gehoord dat het bruidspaar en hun gasten de taart geweldig lekker vonden. 1 van mijn beste vrienden kwam later nog even vragen of dit toch echt mijn taart was want het was geweldig! Nou, groter compliment kan ik niet krijgen  :o !

"Het beste voor de mens is nog: eten en drinken en genieten van wat hij met veel zwoegen bereikt heeft..." (citaat uit de bijbel)

11

Leuke taarten hoor.

En een super compliment!

12

Vind ze erg chique qua uitstraling.

Tip: persoonlijk vind ik de kartonnetjes eronder erg goedkoop uitzien. Kies dan liever voor een (beklede) drum of mdf plaat met een leuk papiertje eronder.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

13

mooi hoor