Vizzstick schreef:julia schreef:ik snap ook niet heel goed waarom je de bak op het vuur zou willen zetten, maar ik bak nog niet zo lang dus misschien heb ik wat gemist?????
dot, kun je bij die 264 gewoon voldoende biscuit maken voor bv een taat van 30 cm????? want ik las wel wat over de groote van de schaal maar dat zegt misschien niks over het beslag als het gemixt is???
Volgens mij heeft dat te maken met het op kunnen kloppen van eiwit met suiker waardoor je suiker smelt door de hitte, en je bacteriën van je eieren dood gaan. 
*edit* ...of er ook in kan bakken?
Ik heb trouwens sinds een week een Kitchenaid. Tot nu toe helemaal 
Als je zonder mix moscovisch gebak of biscuit maakt, moet je de eieren warm kloppen. Dat kan natuurlijk prima au bain marie, maar het is veel handiger als je de kom even al kloppend op het vuur zet.
Als je zonder mix cake maakt, kan het wel eens zijn dat tijdens het proces van eieren aan de boter toevoegen, dat de gist erin komt. Dit kun je dan weer verhelpen door de bak te verwarmen. Dit is zelfs makkelijker met een crème brulée brandertje.
Ook fijn als je de boter wat moet smelten voor cake e.d.
Swiss meringue zou ik toch au bain marie kloppen hoor, anders krijg je vrij snel een omelet. De eiwitten moeten namelijk langzaam aan erg warm worden. Bij biscuit e.d. kan het wat sneller, want zoveel warmte heb je niet nodig. Als de kom maar goed heet is, kan het alweer van het vuur af.
En meer van die dingetjes