1

Onderwerp: keukenmachine uitzoeken

mijn handmixer is kapot gegaan en nou wil mijn man me voor mijn verjaardag over  drie weken een keukenmachine geven. zodat ik de biscuit voortaan vol automatisch kan maken, erg fijn!
ik heb al wat gelezen over kitchenaid en kenwood. maar welke kan ik het beste nemen en waar moet ik op letten?????
en hoe zit het met de kwaliteiten van beide apparaten en de prijzen????

Re: keukenmachine uitzoeken

Het enige waar je op moet letten is dat je er eentje uitzoekt met een metalen kom. Die kan je dan voor biscuit e.d. gewoon op het vuur verwarmen. Ook ideaal als je cakebeslag gaat schiften.
Ik zit hier met een behoorlijk oude Kenwood (15 jaar). Het ding werkt fantastisch, maar die plastic kom is niet echt handig.
Verder zou ik gewoon eentje kiezen die je mooi, handig en betaalbaar vindt. Sommigen klappen open, anderen kan je de kom laten zakken. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Kijk anders eens op vergelijk.nl, staat vast wel iets over geschreven!

Wat super dat je keukenmachine krijgt trouwens, ik weet zeker dat je er heeeeel blij mee zult zijn!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

er zijn hier op het forum een heleboel topics over te vinden, misschien even zoeken op kitchenaid, kennie of kenwood.

Groetjes, Dorothea.

4

heeft er iemand ervaring met de kenwood km 264???? deze heb ik gezien en de prijs stond me wel aan. anders wordt het wel een heel duur kado......

alle tips zijn welkom

5

Ik heb een kenwood mx 271 (patissier) is niet heeeeeel erg duur (blijft toch prijzig) kost bij de modern €149,- Denk dat je hem op internet nog wel goedkoper kan vinden..

Ben er in ieder geval heel erg blij mee.. Alleen kun je daar echt niet meer dan voor 7 eieren beslag in maken.. (dan staat de hele vlinder onder het beslag..  :D )

6

ik heb een 264 en tot nu toe erg tevreden, alleen kun je daarmee niet (zoals Suuz voorstelt) de bak op het vuur voorverwarmen, omdat er een plastic ring onder zit.

Groetjes, Dorothea.

7

Ik heb een kmc560 en ben er erg tevreden over.
Ik kook ook graag dus deze komt goed van pas. :Y

8

ik snap ook niet heel goed waarom je de bak op het vuur zou willen zetten, maar ik bak nog niet zo lang dus misschien heb ik wat gemist????? :o
dot, kun je bij die 264 gewoon voldoende biscuit maken voor bv een taat van 30 cm????? want ik las wel wat over de groote van de schaal maar dat zegt misschien niks over het beslag als het gemixt is???

9

sill schreef:

Ik heb een kmc560 en ben er erg tevreden over.
Ik kook ook graag dus deze komt goed van pas. :Y

ik heb deze ook en ben ook heel tevreden

10

Julia, gebruik je mix of basisrecept? ik heb dit weekend een taart van 27,5 gebakken en dat was echt het max wat er in kon, dat zijn dan 9 eieren (ik bak basisrecept). Misschien, dat het met de mix net aan kan voor 30cm....

Groetjes, Dorothea.

11

ik heb de km271 en daar kunnen 9 eieren met mix in..
'
Heb 10 ook al geprobeerd maar dat was teveel  :rolleyes:  O-)

12

julia schreef:

heeft er iemand ervaring met de kenwood km 264???? deze heb ik gezien en de prijs stond me wel aan. anders wordt het wel een heel duur kado......

alle tips zijn welkom

ik heb de KM 264  :thumb:

13

julia schreef:

ik snap ook niet heel goed waarom je de bak op het vuur zou willen zetten, maar ik bak nog niet zo lang dus misschien heb ik wat gemist????? :o

Hier zou ik ook wel graag 't antwoord op willen weten! Ben nl ook nieuw hier en een onervaren maar dolenthousiast bakster :9  en wil ook een keukenmachine kopen.

Het gras bij de buren is dan misschien groener, wij hebben taart!

14 Laatst bewerkt door Vizzstick (19-06-2010 21:26)

julia schreef:

dot, kun je bij die 264 gewoon voldoende biscuit maken voor bv een taat van 30 cm????? want ik las wel wat over de groote van de schaal maar dat zegt misschien niks over het beslag als het gemixt is???

Volgens mij heeft dat te maken met het op kunnen kloppen van eiwit met suiker waardoor je suiker smelt door de hitte, en je bacteriën van je eieren dood gaan.  :)

*edit* ...of er ook in kan bakken?

Ik heb trouwens sinds een week een Kitchenaid. Tot nu toe helemaal  :thumb:

15

Zie ook filmpje
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … meringue)/

ps. ik heb het laatst proberen te maken maar helaas mislukt :o

16 Laatst bewerkt door Suikertaartjes-Suuz (19-06-2010 23:30)

Vizzstick schreef:
julia schreef:

Volgens mij heeft dat te maken met het op kunnen kloppen van eiwit met suiker waardoor je suiker smelt door de hitte, en je bacteriën van je eieren dood gaan.  :)

*edit* ...of er ook in kan bakken?

Ik heb trouwens sinds een week een Kitchenaid. Tot nu toe helemaal  :thumb:

Als je zonder mix moscovisch gebak of biscuit maakt, moet je de eieren warm kloppen. Dat kan natuurlijk prima au bain marie, maar het is veel handiger als je de kom even al kloppend op het vuur zet.

Als je zonder mix cake maakt, kan het wel eens zijn dat tijdens het proces van eieren aan de boter toevoegen, dat de gist erin komt. Dit kun je dan weer verhelpen door de bak te verwarmen. Dit is zelfs makkelijker met een crème brulée brandertje.

Ook fijn als je de boter wat moet smelten voor cake e.d.

Swiss meringue zou ik toch au bain marie kloppen hoor, anders krijg je vrij snel een omelet. De eiwitten moeten namelijk langzaam aan erg warm worden. Bij biscuit e.d. kan het wat sneller, want zoveel warmte heb je niet nodig. Als de kom maar goed heet is, kan het alweer van het vuur af.

En meer van die dingetjes :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

17

Ik heb een kenwood mx 271 (patissier) een rode....
Ik vind hem heerlijk werken...
Nog geen mislukte baksels zelf veel hogere biscuit dan eerst...

Cakesbyme...

18

Ik heb sinds gisterochtend een Kenwood  KM336 (Classic Chef).....

Kan je nog niks vertellen want ik heb nog geen tijd gehad hem uit te proberen.....  :+

Ben wel benieuwd of iemand anders hem ook heeft of kent.

19

Ik heb een Kitchenaid en ben er heel erg blij mee! :)
Hij is heel degelijk en mixt alles fantastisch! :Y
Succes met de keuze en iig veel plezier met de keuze!

20

Ik heb ook naar KitchenAid gekeken maar vond de prijzen (voor mij) op dit moment nog nét ff te hoog liggen...... daarvoor wil ik eerst nog wat (een stuk?  O-)) langer kijken of dit écht voor mij zo leuk blijft als het nu is...... taarten bakken/decoreren.

Ik kon het niet laten, Kennie draait zijn eerste mix nu....... maakt (natuurlijk?) een boel geluid, goed dat ie in de bijkeuken staat.  :Y Het ziet er wel hartstikke mooi uit! Grote kominhoud, 4,6ltr.....

21

Jammer dat je geen budget vermeld.
Ik heb zelf de Kenwood KM040 met 6,7 liter kom. Je kunt deze machine enorm uitbreiden met onder andere pastamachine, maar ik ben dan ook kookfanaat.

Het is interessant via de parallel inkoop op internet te kopen. Mijn machine kostte ongeveer 450 eur en heb ik gekocht via internet en opgehaald in de winkel in beuningen.
Bij de officiele dealers kostte deze echter eur 750.
Je hebt alleen wettelijke garantie, maar dat vond ik gezien het grote verschil geen probleem.

Heb er veel plezier. Succes met uitzoeken.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

22

Ik heb net de KM264 besteld! Gezien budget en na wat rondneuzen hier was mijn keuze snel gemaakt.

23

Karin09 schreef:

Ik heb net de KM264 besteld! Gezien budget en na wat rondneuzen hier was mijn keuze snel gemaakt.

En, hoe bevalt ie? Ik zoek 'm op op kieskeurig en meteen de eerste recensie is negatief :(
Hierdoor durf ik 'm niet te kopen.
Ik heb wel al besloten dat ik een Kenwood ga kopen, maar welk type dan!? Er zijn er zoveel verschillenden.
Mijn budget is tussen 100 en 250 euro, hoger ga ik echt niet.

Het gras bij de buren is dan misschien groener, wij hebben taart!

24

superpupke schreef:
Karin09 schreef:

En, hoe bevalt ie? Ik zoek 'm op op kieskeurig en meteen de eerste recensie is negatief :(
Hierdoor durf ik 'm niet te kopen.
Ik heb wel al besloten dat ik een Kenwood ga kopen, maar welk type dan!? Er zijn er zoveel verschillenden.
Mijn budget is tussen 100 en 250 euro, hoger ga ik echt niet.

Heb hem pas net besteld, denk dat ie midden deze week binnenkomt........dus kan je nog geen ervaringen vertellen. Heb er 125 euro + 35 euro verzendkosten voor betaald........

25

karin waar heb jij hem bsteld dan want ik vind de 264 alleen voor rond de 200 euro. of heb je een aprate kleur die er uit gaat????? ik vond de zilveren wel mooi en 200 uero ook wel een max bedrag eigenlijk.....