Onderwerp: Nog een ramptaart ;) Schaakmat...
Een van mijn beste vrienden vierde vandaag zijn 50e verjaardag, dus ik bood aan voor taart te zorgen. Ik had de taart helemaal in mijn hoofd: hij houdt van schaken en heeft een kaarten-tic (landkaarten ) dus dat werden de thema's voor de taart. Helaas had ik het deze week veel te druk, dus te laat aan de taart begonnen. Vanmorgen vroeg had ik nog niks, behalve de schaakstukken en de biscuits. Dus vanmorgen begonnen met de vullingen en het maken van de topper. Dat wilde allemaal niet zoals ik wilde... Ik begon uiteindelijk pas om 12 uur met het vullen van de eerste taart en om 15 uur begon het feest
En 65 man zonder taart laten zitten, kon niet dus heb ik als een gek doorgewerkt. Ik heb de marsepein er zo'n beetje omheen gegooid.... Aan de decoratie begon ik om kwart voor drie
Netjes afwerken was er niet bij dus, de deco gewoon er tegenaan gooien en snel richting feest. Nog snel een foto gemaakt:
Toen bleek wat betreft het stutten de haastige spoed echt niet goed.....
Toen we hem binnenbrachten leek het wel de toren van pisa
Ik had in de haast maar besloten niet onder de topper te stutten, dat bleek een vergissing: die helde helemaal naar links. De taart eronder besloot ook mee te hellen en de middelste taart stortte echt in...Ik heb er geen foto van, maar oh wat baalde ik....
Gelukkig was mijn goede vriend heel blij met de taart en iedereen was onder de indruk.. (mijn eigen man en kinderen waren een stuk kritischer: mam, hij is lekker, maar zo'n scheve taart is geen gezicht hoor )