1

Onderwerp: Nog een ramptaart ;) Schaakmat...

Een van mijn beste vrienden vierde vandaag zijn 50e verjaardag, dus ik bood aan voor taart te zorgen. Ik had de taart helemaal in mijn hoofd: hij houdt van schaken en heeft een kaarten-tic (landkaarten :D) dus dat werden de thema's voor de taart. Helaas had ik het deze week veel te druk, dus te laat aan de taart begonnen. Vanmorgen vroeg had ik nog niks, behalve de schaakstukken en de biscuits. Dus vanmorgen begonnen met de vullingen en het maken van de topper. Dat wilde allemaal niet zoals ik wilde...  Ik begon uiteindelijk pas om 12 uur met het vullen van de eerste taart en om 15 uur begon het feest :S En 65 man zonder taart laten zitten, kon niet dus heb ik als een gek doorgewerkt. Ik heb de marsepein er zo'n beetje omheen gegooid.... Aan de decoratie begon ik om kwart voor drie :/ Netjes afwerken was er niet bij dus, de deco gewoon er tegenaan gooien en snel richting feest. Nog snel een foto gemaakt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LQKDF6DJ.jpg

Toen bleek wat betreft het stutten de haastige spoed echt niet goed.....

Toen we hem binnenbrachten leek het wel de toren van pisa :( :( :( Ik had in de haast maar besloten niet onder de topper te stutten, dat bleek een vergissing: die helde helemaal naar links. De taart eronder besloot ook mee te hellen en de middelste taart stortte echt in...Ik heb er geen foto van, maar oh wat baalde ik....
Gelukkig was mijn goede vriend heel blij met de taart en iedereen was onder de indruk.. (mijn eigen man en kinderen waren een stuk kritischer: mam, hij is lekker, maar zo'n scheve taart is geen gezicht hoor :lol: )

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Re: Nog een ramptaart ;) Schaakmat...

Jezus wat een drama inderdaad!! Kan me zo goed voorstellen dat je aan het balen was!
In ieder geval is het op de foto echt een briljant stukje vakmanschap, en dat ook nog in recordtempo!!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

ik vind hem wel erg leuk hoor! Jammer dat hij niet helemaal recht is terecht gekomen op de plaats van bestemming.

En dat kritisch team bij jou thuis...... geen taart meer maken voor hun O-)

4

dat is idd jammer... hij ziet er op deze foto in ieder geval leuk uit ;)

5

Maar er mankeert nix aan het ontwerp! Topper is erg goed bedacht en gemaakt. Zijn er mallen voor die schaakstukken! Die zien dr n.l. ook hartstikke echt uit.

6

Leuke taart is het geworden,leuk de schaakstukken zo gedaan.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

7

Ik vindt hem er zo ook mooi uitzien maar begrijp wel hoe je je gevoelt moet hebben daar :o

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

8

Balen dat hij scheef is aangekomen :( Ik vind het uberhaupt al knap dat je zo snel dit resultaat voor elkaar hebt gekregen, toch nog een erg leuke taart! En gelukkig had je foto's gemaakt vóór het vervoeren ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

leuke taart

Lekker feestelijk rond.....

10

wow, super. Geweldig. Gave kleuren ook

11

smarianne schreef:

Maar er mankeert nix aan het ontwerp! Topper is erg goed bedacht en gemaakt. Zijn er mallen voor die schaakstukken! Die zien dr n.l. ook hartstikke echt uit.

Ow, zie nu pas dat je een vraag had gesteld...Ja, dat is een malletje, via internet in Engeland besteld, was nergens in Nederland te vinden :D

Dank jullie voor de complimenten hoor :O Ik baalde enorm... Niet alleen vanwege het inzakken, maar ik had de taart al helemaal in mijn hoofd, strak natuurlijk ;) en met een schaakbord-effect op de bovenste taart, de kaartrand mooi afgewerkt, nou ja, jullie snappen me wel denk ik :P

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!