1

Onderwerp: "Zwevende" cupcakes

Ik heb vanmiddag de cupcakes gemaakt volgende recept van de site (Nigella's cc), maar al mijn cupcakes zijn gaan zweven in het papiertje. Tijdens het bakken zag het er schitterend uit, mooi van kleur en mooi gerezen, maar toen ik ze eruit haalde, was de bodem van het papiertje leeg en was dus alleen de bovenste helft gevult. De cc zijn wel erg lekker luchtig, maar ik kan hier niet zo veel mee.
Wat kan er fout zijn gegaan??
Ik heb de cc in papier en deze weer geplastst in een siliconen cc mal. Maar dit doe ik vaker met cakejes en dat geeft geen problemen. Nu zit ik met ienie-mienie cc van 2 cm, want na het bakken zijn ze ook nog eens ingezakt  :s

Suggesties voor een beter resultaat??

2

Re: "Zwevende" cupcakes

jeetje wat raar. Ik moet zeggen dat ik 1 keer haar recept heb gebruikt en was er ook niet erg blij mee.

3

Ik maak deze cc altijd, en vind deze tot u toe de lekkerste die er zijn. Hoe het komt dat die van jou mislukt zijn heb ik geen idee.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

4

Misschien dat er lucht tijdens het vullen onder is gekomen??? Ik heb het nl ook wel eens gehad.......Ik laat nu altijd mn muffinblik even een paar keer stuiteren op het aanrecht om eventuele lucht eronder weg te krijgen......Heb nu nooit nergens geen last mee van eigenlijk.

Groetjes Kirsten

5

\hoi

ik heb het idd ook vaker gehad en ook met het recept van hier. Nu dacht ik zelf wellicht helpt het om de vormpjes te vullen met een slagroomspuitzak. Of doe je dat al? ik zet deze ook altijd in een siliconenvorm.

\groetjes  ineke

6

waarschijnlijk op een te hoge temperatuur gebakken. staat vaak bij dat ze op 180 graden gebakken moeten worden. bij mij is dat dus te hoog en lukt het ook niet.
daarom bak ik ze altijd op 160 graden, iets van 20-30 minuten (weet het ff niet meer).

7

Ik heb met een slagroomspuit (nou ja, een boterhamzakje waarvan de punt is afgeknipt) de papiertjes gevult. Dus een mooie, egale massa, zonder lucht. En deze papiertjes heb ik in de siliconen vorm gezet.
Maar wellicht heb ik het beslag té luchtig gemixed, ik deed dat expres, omdat ik dan hoopte luchtigere cc's te krijgen, maar dit is dan wellicht ten koste gegaan van de kwaliteit.
Volgende keer nogmaals proberen, want de smaak is heerlijk en dan eerst een paar proberen, want nu had ik er ruim 25 ....

8

ik heb het ook wel eens, Ik denk dat het komt door de maat van mijn papiertjes in verhouding tot de maat van mijn bakvorm. Dan kruipt het omhoog.

9

ik had dat ook (bijna) altijd. Maar sinds ik de funcakes mix hier uit de shop gebruik heb ik dat niet meer.
Ik heb geen idee of het aan de mix ligt of ergens anders aan...

10

Gek, ik lees het nu vaker. Ik heb ze nu al meerdere keren gemaakt en eigenlijk lukken ze altijd.
En over de smaak krijg ik ook alleen maar complimenten.
Kan je dus niet helpen.