26

Re: Zilveren Huwelijk bijna ramptaart

Superdepuper mooie chique taart! Geweldig gedaan :D

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

27

Het is een plaatje geworden zeg en dat met al die tegenslag, echt heel mooi!

28

in 1 woord PRACHTIG  :thumb:
Mooi afgewerkt en mooi strak.

En na het lezen van je verhaal erbij,
vind ik het echt een top taart.

Cake makes your smile !!!

29

Ondanks alle pech ... toppie taart! Erg mooi!

30

smarianne schreef:

Dun laagje extra over de onderste Tirza. Zelf was ik nooit op die oplossing gekomen. Soms heb je even een push nodig van iemand anders. Ben nu echt blij dat ik deze achter de rug heb. Vanavond nog 1tje, maar lang zo'n grote niet en de lucht lijkt hier.......geklaard :D

Ohw ja.........en je bloemen liggen on top Tirz ;)

smeer je er dan nog een laagje botercreme tussen de 2 lagen of leg je hem gewoon over de ander laag heen?

31

dat was niet nodig met het zweterige weer...........het plakte zo vast omdat de taarten nogal vochtig waren.

32

ouafae schreef:

smeer je er dan nog een laagje botercreme tussen de 2 lagen of leg je hem gewoon over de ander laag heen?

Dat moet je ook niet doen, dan krijg je 'm nooit strak. Als je een dun laagje erover heen legt, dan wordt gewoon de laag in zijn geheel ietsje dikker, maar dat is echt millimeter verschil, dus niemand, die daar iets van merkt.

Groet, Jolanda

33

Dus in principe........vooral bij stapeltaarten kun je het beste je fondant wat dikker uitrolllen dan je normaal doet, zodat het goed strak blijft of niet??

34

ouafae schreef:

Dus in principe........vooral bij stapeltaarten kun je het beste je fondant wat dikker uitrolllen dan je normaal doet, zodat het goed strak blijft of niet??

Voor stapeltaarten bekleed je evendik als voor enkele taarten, dat maakt niet uit. Omdat de laag die er op zat weer recht moest worden (en je dat niet met de smoother voor elkaar krijgt ivm vocht), is er een extra laagje overgegaan.

Soms rol ik zelf ook wel eens te dun (vergis me bijv. in de hoeveelheid marspein en pak de grotere laag van de stapel ipv een maatje kleiner). Dan doe ik, om het te herstellen, een extra laagje er over heen. Het blijft al met al toch redelijk dun,  omdat ik niet van een dikke laag hou.

En wit is de moeilijkste "kleur"ivm doorschijnen! Ik bekleed mijn witte taarten met een heeeeeeeele dunne laag marspein en daarover heen een dunne laag fondant: het smaakt minder zoet, dan alleen fondant  maar het is wel wit, zonder doorschijnen.

Groet, Jolanda

35

Wat een verhaal bij deze taart zeg!
Wat is deze taart alsnog (weer) een beauty geworden, knap gedaan  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

36

Wat ziet het eindresultaat er prachtig uit !
:Y

Tracht dagelijks minstens één maal te glimlachen.

37

Jol321 schreef:
ouafae schreef:

Voor stapeltaarten bekleed je evendik als voor enkele taarten, dat maakt niet uit. Omdat de laag die er op zat weer recht moest worden (en je dat niet met de smoother voor elkaar krijgt ivm vocht), is er een extra laagje overgegaan.

Soms rol ik zelf ook wel eens te dun (vergis me bijv. in de hoeveelheid marspein en pak de grotere laag van de stapel ipv een maatje kleiner). Dan doe ik, om het te herstellen, een extra laagje er over heen. Het blijft al met al toch redelijk dun,  omdat ik niet van een dikke laag hou.

En wit is de moeilijkste "kleur"ivm doorschijnen! Ik bekleed mijn witte taarten met een heeeeeeeele dunne laag marspein en daarover heen een dunne laag fondant: het smaakt minder zoet, dan alleen fondant  maar het is wel wit, zonder doorschijnen.

oke op die manier

Heel erg bedankt voor het antwoorden! :thumb:

38

Het is een prachtig resultaat ondanks de problemen!!!! :Y  :thumb:

Vele en lieve groetjes Nicole

39

Ondanks alle tegenslag is hij erg mooi geworden  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

40

Ik vindt het ook een prachtige taart!!!

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

41

Wat een prachtige taart!! Ik heb het niet meegekregen, zie dus alleen deze prachttaart!

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***