Onderwerp: Mix Funcakes mislukt
Na zoveel mooie taarten te zien dacht ik het zelf ook eens te proberen. Begin deze week heb ik alles gekocht en vandaag wou ik mijn eerste taartje maken...
Nou, bij de biscuit loopt het dus al mis Ik heb de chocolade biscuit van funmix gekocht en doe het zoals het op het pakje staat. Ik gebruik wel een gewone mixer en geen keukenrobot maar ik veronderstel dat dit niet echt uit zou mogen maken? Ik gebruik dat bolvormetje ui de ikea en vet hem goed in met boter. Dan in een voorverwarmde hetelucht oven op 160 graden. De eerste keer 35 min. De tweede keer 45 min. De derde keer 45 min in een andere oven... eerst blijft hij mooi hoog maar na 15 min of zo zakt ie in met steeds hetzelfde resultaat: een soort geschifte chocolade pudding waarbij er beneden een dikke brok ligt en het vocht bovenaan drijft
Na drie keer geef ik de moed op. Ik denk dat het niet aan de biscuit ligt maar ik zie niet wat ik fout doe. Ik heb nog eitjes voor 1 keer proberen dus ik dacht, ik hoor eerst hier even voor het weer mislukt. Zou het in een warmere oven moeten? Of niet voorverwarmd? Of langer laten insteken (pakje zegt 30-35 min en ik doe maar de helft van de ingredienten aangeduid op het pakje)?
Iemand enig idee? Alvast bedankt voor alle tips!