1

Onderwerp: Zwart wit bruidstaartje eerste keer 4 hoog maar ooooo

Wat ging dat nog lastig!
Ik had voor het eerst de invisible pilars en seperate plates van Wilton gebruikt.
De taart stond als een huis, dat was 1 ding dat zeker was.
Bang voor inzakken hoef je met die dingen niet te zijn!
Wat ik wel erg lastig vond, was om goed te kunnen zien of de volgende laag wel echt in het midden kwam.
Van tevoren had ik de omtrek van de taart met een kifescribertool in de marsepein gezet van de onderste taart. Daar leek de taart in het midden te komen maar toen hij er eenmaal opstond viel dit wel tegen!
Toen de pilars er eenmaal instonden, kon de volgende laag ook niet meer een centimetertje verschoven worden.
Bij de derde laag, ging het afwerken van de onderkant van het taartje bij de seperateplate niet helemaal lekker. Ik kreeg de fondant er niet mooi strak overheen :nooo

Zijn er meer mensen die de pilars en plates hebben gebruikt? En zo ja, hadden die dit probleem ook? En.... nog veel belangrijker... wat is jullie tip hiervoor?

Op de foto kun je het niet zo heel goed zien dat de lagen niet helemaal in het midden staan, ik heb maar even vanuit een andere hoek gefotografeerd :D

http://94.100.114.79/985100001-985150000/985148601-985148700/985148685_5_8bxh.jpeg

Afgelopen weekend nog een bruidstaartje, maar dan zwart wit.
Een simpel klein taartje van 20 en 15cm. gevuld met witte chocolade, slagroom en frambozen. Het taartje moest een beetje worden zoals mijn paars/witte bruidstaartje.
Naast het taartje wilde het bruispaar nog 70 cupcakes:
Jammer dat op de foto de laag in de taart zo goed zichtbaar is. In het echt was dit haast niet te zien :s .

http://94.100.119.244/985100001-985150000/985146001-985146100/985146077_5_NNvr.jpeg

2

Re: Zwart wit bruidstaartje eerste keer 4 hoog maar ooooo

ik ben verliefd op de zwart witte, helemaal leuk

3

mooie strakke taarten :D

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

4 Laatst bewerkt door Alexandra13 (09-06-2010 19:42)

Heel erg mooi!
Ik kan je helaas geen antwoord geven op jouw vraag. Zelf ben ik nog niet hoger gekomen dan 3 lagen.

5

wou super leuk gedaan en erg mooi

6

prachtig allemaal. ook hele mooie foto's

7

Ik vind ze allebei erg mooi!!

Groetjes, Krista

8

mooie parade, ik maakte een malletje van de plaatjes met hierin een gaatje dan kun je d.m.v het malletje goed het midden bepalen.
Ik vind het fijn dat je de taarten goed kan vastpakken met je hand onder de plaatjes.

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

9

Ik vind ze beide prachtig :thumb:

10

Wow mooie stapels!! I love red!

11

Ze zijn beide prachtig  :Y  maar de zwart witte met de cc's is het helemaal !!

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake

12

Prachtige taarten, de zwart/witte met cc's is mijn favoriet!

13

Mooi!
en wat een prachtige strik zit er op die rood/witte taart, helemaal super vind ik die!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

14

Je wit/rode bruidstaart ziet er schitterend uit en ook mooi hoog en de zwart/wit taart is ook erg prachtig geworden.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

15

heel erg mooi zeg

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.