Onderwerp: mislukte eerste taartje
Hallo
Nou, ik heb mijn eerste taartje gemaakt. Alleen wat een verschrikking Ik denk dat er iets is mis gegaan . . .
Ik heb het biscuit gemaakt van mix webshop. Dit ging prima en was mooi gelukt. Toen de lagen gesneden en vulling erin ( laagje aarbeien jam en aardbeienmousse ), met een dijkje. Dijkje gemaakt van de mix webshop, dit ging ook prima. Daarna netjes laagje afsmeren, marsepein uitrollen en over de taart. Nu was het al een ramp on dit mooi strak eroverheen te krijgen. Ik denk dat ik de marsepein lap groter had moeten maken, zodat deze beter eroverheen te draperen was . . . Nu had ik namelijk vouwen aan de zijkant van mijn taartje . . . Deze leuk gemaakt met kant en klare bloempjes van de webshop. Nu wist ik niet of ik dit taartje in de koelkast mocht bewaren, dus voor de zekerheid wel gedaan. Daarna nog een taartje gemaakt, want ik geef het niet op Dit taartje hetzelfde gedaan en niet in de koelkast gezet. Het taartje wat niet in de koelkast heeft gestaan was redelijk netjes gebleven, maar daar was op de plaats van de lagen vulling het marsepein zacht geworden oftewel je kon echt zien dat daar vulling zat. Zou het dijkje te dicht op de marsepein hebben gezeten en toch vulling de marsepein aangetast hebben. Zou het door de warmte hebben gekomen, want het was zweten in de keuken. Het taartje uit de koelkast was allemaal bubbeltjes gaan vertonen. Ik dacht lucht, maar het hielp niet door er een gaatje in te prikken. Heb ik de biscuit niet genoeg af laten koelen en zou het van binnenuit kunnen smelten?
Ik ga vandaag weer een poging doen! Hebben jullie nog tips voor mij? Deze zijn van harte welkom! Ik zou graag net zulke mooie taarten willen maken, net als de foto's op deze site
Al met al, de taarten smaakten heerlijk
Met vriendelijke Groet, Linda.
PS, Hoop dat dit bericht in het goede topic staat . . .