1

Onderwerp: [FEEDBACK] zien jullie die hartjes?

Elk hartje wat je ziet, ja ELK hartje is om een foutje te verdoezelen! :(
Ik kan wel janken! (heb ik dan ook gedaan....) alles ging mis en fout en verkeerd en niet goed.
Als iemand me wil en kan helpen, HEEL graag!!!
Het begon bij bekleden dat de taart plotseling scheef ging staan. ik dacht, dat komt wel goed. nou niet dus :(
Gevuld met Bonbonbloc mousse en witte chocolade mousse en een dijkje. Waarom oh waarom is taart gaan zakken en daardoor de vulling gaan lopen??? overal maar dan ook overal luchtbellen die ik met geen mogelijkheid weg kreeg! en nu dat de taart in de ijskast staat ben ik bang dat er meer en meer verzakkingen in gaan zitten en meer en meer luchtbellen :(
Toen had ik voor het eerst mijn printer op de frosty sheets gebruikt. Was helemaal blij en had een pracht design in mijn hoofd. Maar toen ik het van het papier los moest halen korrelde het alleen maar af en was het flut, flut, flut. 3 pagina's geprint en nog wilde het niet lukken. wat ik wel wist te gebruiken was zo droog dat er overal groeven en barsten in zitten.Ik heb er een beetje crisco overheen gedaan wat iets hielp maar dichtbij ziet het er echt niet uit! helemaal gebarsten. Hoe kan dit??? Zijn de frosty sheets uitgedroogd? of moet ik iets doen waarvan ik niet weet wat?????
Help!

http://i45.tinypic.com/vhqcqu.jpg
http://i50.tinypic.com/23rk8ox.jpg

sorry voor het hele verhaal. Ik weet nu ook niet of ik korting moet gaan geven/aanbieden, deze taart is gewoon niet strak wat ik normaal wel doe...

Misschien iemand in de buurt van Amsterdam die me een lesje frosty sheets met gebruik van de printer wil geven??????

:) ben verdrietig en kan daarom niet eens meer normaal naar de taart kijken omdat ik elk bobbeltje zie (heb heeeeeeeeeel mooi gefotografeerd en durfde echt geen close up :()
wie wil mij helpen????

2

Re: [FEEDBACK] zien jullie die hartjes?

erg mooi, leuke kleurtjes.

de bobbels prikken met een dun naaldje (naainaald)

en het verzakken/verschuiven kun je voor een groot deel tegengaan door, als het gevuld is, stevig de delen op elkaar duwen VOORDAT je het afsmeerd en bekleed

3

Bedankt voor je reactie!!!!
Doorprikken heb ik gedaan en dan maakte ik een hartje om te bedekken en hup zat er nog een bobbel :(

op elkaar, tegen mekaar duwen voor besmeren ook gedaan. hoopte dat het douwelen ook zou helpen :( not.
Volgende keer misschien harder duwen!
Fijn je reactie!

over de foodprinter en dan met name over de frosty sheets kan ik je niets vertellen, zou er graag 1 willen en daar houd het dan ook mee op.

En over je taart, ondanks alle pech vind ik hem helemaal super en als je niets had verteld zou ik denken dat de hartjes zo horen.
Verder vind ik het ook heel gaaf dat ik kitty eens in het blauw zie, haha.

Wel nog 3 kleine puntjes, die me opvallen,

-     De rand met blokjes vind ik erg mooi, is dan ook wel mijn smaak.

-     De randjes om de kitty in het midden had ik zelf met het grootste gaatje uit de sugargun gedaan zodat het maar 1 randje was en geen 2 kleinere.

-     O ja en dat hartje zo vooraan is jammer dat die de hartjes ernaast overlapt, terwijl de rest mooi naast elkaar zitten.

Oja en dat van die korting, ik zou niets zeggen, als ze er zelf mee komen, kun je altijd nog korting geven, maar meestal zie je zelf zoveel dingen en is de klant super tevreden, en mega blij met zo'n mooie taart.

Het leven is wat je er zelf van TAART.
groetjes Linda.

5

Weer zo een fijne feedback! dankjewel!!!!
Die sugargun was de bedoeling maar 1 lijn en toen zag ik dat het niets verdoezelde en heb er hup maar een 2de lijn op gezet. Je hebt gelijk! volgende keer de dikkere, was ik niet gekomen. Was te veel in het grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

En vooraan die hartjes heb je ook waarschijnlijk gelijk. was alleen bang dat het dan alleeeeeeeeen maar hartjes werden :(

De kleur was van de 6 jarige opdrachtgeefster :)

Echt fijn die feedback, daar kan ik wat mee! Bedankt!

6

zonder jouw verhaal zou ik zeggen, leuk ontwerp tenminste een keer geen roze.
dat dubbelle lijntje vind ik ook niet zo mooi, een enkele had wellicht mooier gestaan.

7

Ik las je verhaal en dacht: goh wat rot als het helemaal niet loopt zoals je zou willen. Ik naar beneden scrollen naar de foto en... wat een leuke taart!
Kan me voorstellen dat je zelf het helemaal perfect had willen doen maar ik vind hem er heel leuk uitzien!

Say YES with joy. Say NO without fear.

8

Thimomam schreef:

Ik las je verhaal en dacht: goh wat rot als het helemaal niet loopt zoals je zou willen. Ik naar beneden scrollen naar de foto en... wat een leuke taart!
Kan me voorstellen dat je zelf het helemaal perfect had willen doen maar ik vind hem er heel leuk uitzien!

ik dacht precies hetzelfde  :Y

9

:) dankjewel!
maar echt, dat heeft meer met mijn fotografie technieken te maken dan taart technieken :(

10

mag ik even zeggen dat ik het een dot van een taartje vind zo. leuk gedaan met de print als achtergrond onder een puzzel, dat is voor mij weer nieuw en was ik nog niet opgekomen (dat is er een om te onthouden) ik denk dat de frosty idd. iets is uitgedroogd als ik het zo lees. en ach dat ie eens niet zo strak is dat zien wij eerder dan de anderen hoor.  :s( ik had het vandaag ook, notabene met een workshop :o  volgens mij kwam het door de warmte in combi met veel kleurstof. want de volledig witte ging al een stuk beter....)
korting zou ik uit mijzelf niet geven. want dan ziet de ontvanger het ineens ook en anders misschien niet eens. wacht eerst maar tot ze er zelf over beginnen. waarschijnlijk vinden ze hem alleen maar heel erg leuk, mooi en origineel.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

11

Geen feedback,

vind het voor al een leuke taart met frisse kleuren

12

Ik vind hem cute, maar ik kan me voorstellen dat jij helemaal gefrustreerd bent geraakt.

Pimmetje schreef:

sorry voor het hele verhaal. Ik weet nu ook niet of ik korting moet gaan geven/aanbieden, deze taart is gewoon niet strak wat ik normaal wel doe...

Wat deze vraag betreft: als het een taart op bestelling is en je hoopt van deze klant of via deze klant nog meer opdrachten te krijgen én je bent zelf niet tevreden, dan zou ik zeker een korting (of desnoods gratis/tegen kostprijs) geven. Dan geef je in mijn ogen aan dat je je opdracht serieus neemt en dat dit niet je gebruikelijke manier van afleveren is.

~ Never waste a good crisis... ~

13

Jultie schreef:

Ik vind hem cute, maar ik kan me voorstellen dat jij helemaal gefrustreerd bent geraakt.

Pimmetje schreef:

Wat deze vraag betreft: als het een taart op bestelling is en je hoopt van deze klant of via deze klant nog meer opdrachten te krijgen én je bent zelf niet tevreden, dan zou ik zeker een korting (of desnoods gratis/tegen kostprijs) geven. Dan geef je in mijn ogen aan dat je je opdracht serieus neemt en dat dit niet je gebruikelijke manier van afleveren is.

dat zou je idd kunnen doen, maar daar vind ik persoonlijk de taart te goed voor. zo erg is ie niet hoor vind ik. tenminste, op de foto dan he ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

14

Ik vind hem erg leuk en op de foto is niets van je ellende te zien. Zet hem, weg uit je hoofd en kijk er over een paar uurtjes eens objectief naar. Volgens mij is ie dan echt heel erg leuk! En dat hij niet zo strak is als je zelf gewend bent, dat weet alleen jij!

Ik zou geen korting geven, dan haal je zelf je werk naar beneden, terwijl de leek  dat echt niet ziet.

Ik zou waarschijnlijk zelf ook een ander randje om de sheet doen en dat is echt mijn enige kritische kanttekening.

Voor de rest een hele mooie taart, mooi kleur gebruik!

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

15

ok, ik heb adem gehaald, diep door mijn neus en uit door mijn mond. De koelkast open getrokken en nog es naar de taart gekeken alsof je een leek bent en niet zulke pro's al hier allemaal en tsja, dan.....

ze kwam hem net halen (ik dacht bij mezelf: als ze iets zegt dan geef ik korting, heb haar via een andere klant en ze had dus al een taart van me gezien en geproefd) ze zei inderdaad wat:
Oooooh wat is ie mooi! precies zoals mijn dochter zou willen, ze zal er helemaal weg van zijn, en ik ook!
:)
nou dan geen korting gegeven, garantie tot aan de deur?????\

Voel me wel een beetje alsof ik iets verkeerds doe. ik weet dat ik strakker kan... :(

pfffffffff, ga hem inderdaad maar uit mijn hoofd zetten. Ben echt wel heel, heel erg blij met jullie feedback. Dat vind ik zo fijn hier, als je er om vraagt dan krijg je dat ook en daar kan ik echt wat van leren! heel, heel fijn!!!!
Ik had nog meer leuke ideeen voor deze taart (geen hartjes! ;)) maar die ga ik dan een andere keer gebruiken.
heb nieuwe sheets besteld in de hoop dat het op tijd komt want ik heb vrijdag een bestelling met burberry randje.....

had ik al gezegd:

Bedankt allemaal!!
En pfffffffffffffffffffffffff???!!!!

kweet alleen nog steeds niet of ik hem  leuk vind :) :) :)
dus feedback mag blijven komen!
groetjes!

16

Ik vind hem ook erg leuk! Mooie kleuren en het printje past er perfect bij  :Y voor de feedback sluit ik me aan bij de feedback die al gegeven is.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

17

Als ik zo de foto zie, kan ik alleen maar denken: wat leuk! En die hartjes zijn juist hartstikke speels (ook al weet jij dat het was om te verdoezelen). Wees niet te streng voor jezelf. De klant was tevreden en het is een hartstikke mooie taart geworden. En over een tijdje is je frustratie afgezakt en zie je de foto terug en denk je: het was eigenlijk een hartstikke leuke taart!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Super dat de klant tevreden is.

Voor mij geld als de klant tevreden is ben ik dat ook, hoe of wat ik ook dacht toen de taart nog bij mij in de koelkast stond.
Het is hun taart en als zij blij zijn, maakt dat mijn dag weer goed.

Dus geniet, relax, en wees blij.
Haha,  :thumb:

Het leven is wat je er zelf van TAART.
groetjes Linda.

19

Dankjullie wel allemaal! inderdaad waar: zodra de klant weg was en tevreden was was ik dat plotseling ook veel meer! :)

20

Ik twijfelde laatst ook over een taart.
Toen heb ik iemand uit de buurt erbij gehaald en die eens laten kijken.
Want het is inderdaad zo dat wij anders naar onze eigen taarten kijken.

En ik zie geen hartje te veel hoor!

Ik bak taart, ik eet taart, ik ben taart.
groetjes Ingrid

21

Ingretel schreef:

Ik twijfelde laatst ook over een taart.
Toen heb ik iemand uit de buurt erbij gehaald en die eens laten kijken.
Want het is inderdaad zo dat wij anders naar onze eigen taarten kijken.

En ik zie geen hartje te veel hoor!

Ik heb mijn moeder op een gegeven moment laten komen! voor het eerst!! wist inderdaad niet meer waar ik wat moest doen of hoe of wat. Nou is zo ook heel kritisch.... :) maar hielp toch even een beetje. kon niet meer normaal naar die taart kijken.
Nu is ie mijn huis uit, de klant deed tevreden, nou dan moet ik dat ook maar zijn! toch?

vind het geweldig hoe iedereen aardig/goed/behulpzaam reageert! TOP!

22

Voor wat betreft de frosty; kijk eens naar de datum op de verpakking en kijk eens naar de andere vellen. Ik had er laatst ook een pak tussen zitten waar allemaal hoekjes vanaf waren.

Ik bewaar de vellen normaal in de verpakking en daarna, geprint in de huishoudfolie als ik ze niet meteen nodig heb maar ik heb nu dus een strook liggen, gewoon in een la, om uit te proberen hoe lang het duurt eer het hard word. Vooralsnog ligt het er al twee weken (en nee het gaat natuurlijk niet meer op een taart)

Heb wel al eens meegemaakt dat iemand de envelop die ik opgestuurd had een weekend in de brievenbus had laten liggen (in januari met al die sneeuw) die lag ook in stukjes in de envelop. Kon ze meteen puzzelen  :D

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!

23

Lieve Pimmetje en andere baksters,

we mogen niet vergeten dat we hier met handwerk te maken hebben!!!! We doen allemaal ons uiterste best.

Als je er bewust met de pet naar gooit, dan mag je zo kritisch zijn. Of als je er écht prutswerk van heb gemaakt. Maar de ene keer bekleed je een taart strakker dan de andere keer. Ik vind het ook z'n charme hebben als hij niet superstrak is. We zijn geen machines, we zijn mensen! En ik vind je taart superleuk! Dat die hartjes dingen verdoezelen, dat weet jíj. Ik zou denken dat het zo hoorde en ik vind het er ook bij horen.

Dus kop op, niet zo hard zijn voor jezelf (in dit geval dan, want ik vind het echt onterecht!) en lekker verder bakken!!!

24

Phoenix schreef:

Lieve Pimmetje en andere baksters,

we mogen niet vergeten dat we hier met handwerk te maken hebben!!!! We doen allemaal ons uiterste best.

Als je er bewust met de pet naar gooit, dan mag je zo kritisch zijn. Of als je er écht prutswerk van heb gemaakt. Maar de ene keer bekleed je een taart strakker dan de andere keer. Ik vind het ook z'n charme hebben als hij niet superstrak is. We zijn geen machines, we zijn mensen! En ik vind je taart superleuk! Dat die hartjes dingen verdoezelen, dat weet jíj. Ik zou denken dat het zo hoorde en ik vind het er ook bij horen.

Dus kop op, niet zo hard zijn voor jezelf (in dit geval dan, want ik vind het echt onterecht!) en lekker verder bakken!!!

Weet je, je hebt helemaal gelijk! mijn zusje die ook aan de taarten is zei vanochtend precies hetzelfde! ik ben zo een perfectionist dat ik mezelf vaak tegenkom. Bij deze taart zat ik zo in de penarie dat ik niet meer normaal kon denken.
Na afloop en zeer zeker door al jullie reacties ben ik gaan inzien dat het misschien op dat moment helemaaaaal niet leuk was en het er niet uitzag zoals ik wilde, maar ja, we zijn inderdaad maar mens. Geen fabrieken die alles precies kunnen en willen doen.
Dus ja, je hebt gelijk. En zoals mijn zusje ook zei: op dat moment heb je wel het beste gedaan wat je toen kon. Volgende keer weer een keer en dan zien we wel weer....
Hij is leuk geworden, de klant was tevreden en dat er nou onder elk hartje een gaatje zit.... ;)

Nogmaals dank voor jullie feedback, heeft me geholpen en opgebeurd en ideeen opgedaan voor de volgende keer.
Top!

de taart is gewoon zoo ontzettend mooi!!!
ik weet bijna zeker dat de klant er niets van ziet en er helemaal weg van is!
niet om huilen, maar trots op jezelf zijn dat de taart WEL mooi geworden is! :Y

Ik zing mijn eigen wijsje!