1

Onderwerp: tylose lijm

hoi hoi

ik wil vlinders lijmen

maar ik moet tyloselijm maken,

ik dacht tylose met water maar d at gaat klonteren

wie weet het recept??

inmiddels niet meer beginnend,maar al best wel een goede taarten prinses,ik ben alleen geen held in foto s plaatsen

Re: tylose lijm

heb je het een nachtje laten staan? Ik had het geroerd en dacht dat het echt niet goed ging komen, de dag erna was het echt een lijm-substantie.

Groetjes Karine

3

Even laten staan, de klonters gaan eruit.

Meestal zie je dat ie dan veels te dik is. Ik voeg dan water bij (tussendoor flink roeren) totdat de dikte goed is.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

gewoon steeds even schudden als je eraan denkt.. en idd een nachtje laten staan.

p.s. als het weg moet, niet door de gootsteen spoelen.. las pas in een topic dat iemand de leidingen moest vervangen omdat de tylose was gaan aankoeken..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

5

riannebianca schreef:

gewoon steeds even schudden als je eraan denkt.. en idd een nachtje laten staan.

p.s. als het weg moet, niet door de gootsteen spoelen.. las pas in een topic dat iemand de leidingen moest vervangen omdat de tylose was gaan aankoeken..

Dat lijkt me sterk....tylose is oplosbaar in water....lijkt me eerder te gebeuren door botercreme...dat koekt pas aan  :P

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Kadohke schreef:
riannebianca schreef:

Dat lijkt me sterk....tylose is oplosbaar in water....lijkt me eerder te gebeuren door botercreme...dat koekt pas aan  :P

de meningen waren daar toen ook over verdeeld.. maar nadat ik dat gelezen had doe ik het niet meer door de gootsteen!!
misschien was het niet goed doorgespoeld.. maar ik neem het risico niet

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk