1

Onderwerp: kapsel met suikerwater besprenkelen?

hallo,
Ik heb even een vraagje namelijk ik heb in een bakkerij gewerkt (inpakster) en daar zag ik de banketbakkkers altijd het kapsel voorwerken met suikerwater. Volgens mij om deden ze dit om te verkomen dat de vulling te snel in het kapsel trok. weet iemand of dit nodig is of smeren jullie de vulling (zoals kwark jam enz) zo op de kapsel

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

2

Re: kapsel met suikerwater besprenkelen?

ik besprenkel meestal met marasquin likeur...niet zo zeer om een andere reden dan dat 't lekker is :9

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

3

Dat wordt vooral gedaan zodat het kapsel niet te droog smaakt. De meesten hier gebruiken het ook om dezelfde reden als Liekie.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

idd, ik sauceer (of tempereer) de biscuits ook altijd met een suikersiroop. Soms op smaak gebracht met likeur, soms ook niet, afhankelijk van het geheel en van de klant.

5

CakeStudio schreef:

idd, ik sauceer (of tempereer) de biscuits ook altijd met een suikersiroop. Soms op smaak gebracht met likeur, soms ook niet, afhankelijk van het geheel en van de klant.

kan dit ook met limonadesiroop? bij ons lusten ze graag tamarinde siroop namelijk

6

Ik trempeer altijd met limonadesiroop in bijpassend smaakje. Wel 1 op 4 verdund, anders is het veel te zoet.

multivitamine is ook lekker en kan bij veel smaken

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

8

monicajanneman schreef:

multivitamine is ook lekker en kan bij veel smaken

het is toch de bedoeling het zo maar te besprekelen? :o

9

idd, lichtjes aanbrengen met een patisserieborstel ofwel in zo'n knijpfles doen. Als je een knijpfles gebruikt, dan moet je er wel eentje kopen met een kleine opening, anders komt er veel te veel uit.