1

Onderwerp: Vierkanten taart 30 cm

Ik heb al heel wat tabellen gezien maar wie kan mij vertellen welk recept voor een vierkanten taart van 30 cm goed is. Ik kom er maar niet uit. Het bakblik is 9 cm hoog.
Alvast bedankt.

Groetjes Yvonne

Re: Vierkanten taart 30 cm

Hoi,

Ik maak meestal geen gebruik van de tabel, maar doe het zo:
Je kunt een berekening maken voor de hoeveelheid beslag dat je nodig hebt: Vul je vorm voor 2/3 met water, deel dat getal door 350 = een getal. Per ei heb je 66 gram biscuitmix nodig.

Bijv: 1500:350=4,28 = 4,5 eieren (5 eieren). 4,5 x 66= 297 (300) gram biscuitmix.
Dit is dus wel voor de biscuitmix. Bij een eigen recept zijn de verhoudingen weer anders.

3

Bedankt voor je snelle antwoord maar ik kan de inhoud niet meten want de onderkant ligt er los in.

Groetjes

4

30 cm vierkant staat toch links bij de tabellen?

http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

5

yvonne6 schreef:

Bedankt voor je snelle antwoord maar ik kan de inhoud niet meten want de onderkant ligt er los in.

Groetjes

Kun je toch ook gewoon rekenen? Inhoud; breedte x hoogte x diepte = ...cm3 (= ml) Dus voor jouw bakblik bijv. 30 x 30 x 9 = 8100ml = 8,1 liter. Ik zou hem alleen niet helemaal tot de rand vullen dus ik zou rekenen; 30 x 30 x 7 = 6300ml = 6,3 liter

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Ik ben niet zo goed in rekenen. Maar toch dank jullie wel voor het antwoord.