Onderwerp: Vierkanten taart 30 cm
Ik heb al heel wat tabellen gezien maar wie kan mij vertellen welk recept voor een vierkanten taart van 30 cm goed is. Ik kom er maar niet uit. Het bakblik is 9 cm hoog.
Alvast bedankt.
Groetjes Yvonne
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vierkanten taart 30 cm
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb al heel wat tabellen gezien maar wie kan mij vertellen welk recept voor een vierkanten taart van 30 cm goed is. Ik kom er maar niet uit. Het bakblik is 9 cm hoog.
Alvast bedankt.
Groetjes Yvonne
Hoi,
Ik maak meestal geen gebruik van de tabel, maar doe het zo:
Je kunt een berekening maken voor de hoeveelheid beslag dat je nodig hebt: Vul je vorm voor 2/3 met water, deel dat getal door 350 = een getal. Per ei heb je 66 gram biscuitmix nodig.
Bijv: 1500:350=4,28 = 4,5 eieren (5 eieren). 4,5 x 66= 297 (300) gram biscuitmix.
Dit is dus wel voor de biscuitmix. Bij een eigen recept zijn de verhoudingen weer anders.
Bedankt voor je snelle antwoord maar ik kan de inhoud niet meten want de onderkant ligt er los in.
Groetjes
30 cm vierkant staat toch links bij de tabellen?
Bedankt voor je snelle antwoord maar ik kan de inhoud niet meten want de onderkant ligt er los in.
Groetjes
Kun je toch ook gewoon rekenen? Inhoud; breedte x hoogte x diepte = ...cm3 (= ml) Dus voor jouw bakblik bijv. 30 x 30 x 9 = 8100ml = 8,1 liter. Ik zou hem alleen niet helemaal tot de rand vullen dus ik zou rekenen; 30 x 30 x 7 = 6300ml = 6,3 liter
Ik ben niet zo goed in rekenen. Maar toch dank jullie wel voor het antwoord.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vierkanten taart 30 cm