1

Onderwerp: moppermopper, het wil niet lukken

gister had ik het eerste probeersel in de kleinste (20 cm) van mijn nieuwe bakpannen (set van 4 van Wilton)

Ik had alleen bakpapier op de bodem gedaan en de zijkanten met bakspray ingevet.

Ding 25 minuutjes op 160 graden, ik wil het na een paar minuutjes afkoelen storten en er blijven twee happen van de zijkant in de pan achter :(

Vandaag tweede poging, nu ook bakpapier aan de zijkant ...

En na het storten bleek dat ding van boven niet niet helemaal gaar! (maf toch???)
maar goed, hij kwam er heel uit en ik heb met de taartzaag het bovenste stuk eraf kunnen snijden, dus het is nog wel te gebruiken.

Tweede lichting (25 cm) staat nu in de oven, die moet lukken, want anders moet ik weer naar de molen voor een nieuwe zak Moskovisch poeder. En daar heb ik geen zin in en eigenlijk ook geen tijd voor.

Zucht ...

Groetjes Karine

Re: moppermopper, het wil niet lukken

Schiet mij maar lek ...

bij de tweede exact hetzelfde, die draait nog even een paar minuten extra.

Groetjes Karine

3

25 minuten is ook niet erg lang. Hier moeten ze er langer in. Heb je een hetelucht oven?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4 Laatst bewerkt door keet (03-06-2010 10:12)

Hai,

Tip voor je: ik olie ze in met gewone olie en bestrooi daarna bodem met bloem. Sinds ik dat doe komen ze er altijd heel uit. Gebruik nooit bakpapier tenzij ik de bakpan wil verhogen.

succes ermee! Hoop dat de 25 er heel uitkomt. Om te zien of het biscuit gaar is kun je ook de zijkant checken. Als deze los komt van pan is het biscuit gaar.

vervolg....:
Zie nu je berichtje over misluit, maar 25 min op 160 gr is ook weinig. Ik doe bij hetelucht: 10 min 140gr 8 min 160 gr en daarna nog 8 min op 180. Dan cheken en eventueel nog 1,5 -3 min langer....

Het is in het begin wel even uitproberen wat voor jou oven het beste is. Ik heb ook wel paar mislukten gehad in begin.

Succes verder!

Greetz Keet

jolanda71 schreef:

25 minuten is ook niet erg lang. Hier moeten ze er langer in. Heb je een hetelucht oven?

Ja, maar eerder (bij gebruik van mijn springvorm) kwam het er helemaal gaar uit. Die van gister dus ook.

Ik doe gewoon wat er op de zak moscovisch poeder staan (bij recept van 150 gr poeder, twee eieren en twee eetl kokend water moet het 20 min in de oven)
En omdat ik meer mix gebruik, dus ook langer erin.

Groetjes Karine