1

Onderwerp: marshmallowfondant zelf maken

Hoi,

Daar ben ik weer met m'n zoveelste vraag. Omdat mijn taart zo in de smaak viel vorige week, mag ik weer iets nieuws bakken. Aankomende zaterdag bij schoonmoeder een huis vol mensen, en ik ga cupcakes bakken. Nu wil ik die natuurlijk ook mooi bekleden.
Waar ik een beetje tegenaan loop, en dat ben ik hier verder nog niet echt tegengekomen, is dat ik al die baksels best wel duur vind worden. Ik bak wel leuk voor de lol voor iedereen maar het moet me niet elke week 20 euro gaan kosten.
Dus ik zag hier bij de recepten ook een recept voor marshmallow fondant om zelf te maken, daar gaat alleen marshmallows, poedersuiker en water in. Dat leek me voor de afwisseling wel een leuk, lekker, en ook goedkoop idee.

Maar nu vroeg ik me af: ik dit geschikt om mee te bekleden? Het gaat nu om kleine cupcakes, maar kan je dit ook voor taartbekleding gebruiken? En kan je ook decoraties hiervan maken? Eventueel met tylose erin om uit te harden?

Ik hoop dat iemand mijn vraagjes kan beantwoorden!

Liefs Lotje

2

Re: marshmallowfondant zelf maken

Je kan perfect bekleden met marshmellow fondant maar het werkt wel niet zo makkelijk als gewone fondant. Het wordt al snel plakkerig en scheurt ook veel sneller.

Als je even de zoekfunctie gebruikt vind je nog een aantal topics over dit onderwerp!  :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Liens schreef:

Je kan perfect bekleden met marshmellow fondant maar het werkt wel niet zo makkelijk als gewone fondant. Het wordt al snel plakkerig en scheurt ook veel sneller.

Als je even de zoekfunctie gebruikt vind je nog een aantal topics over dit onderwerp!  :)

Is mijn ervaring niet hoor, ik maak m'n MMF altijd zelf en bij mij geen plak en scheuren! Vind het heerlijk spul, en veel lekkerder als fondant, maar ook dat is natuurlijk persoonlijk...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4

Nou, ik heb het net gemaakt hoor. Ik vind het helemaal geweldig. Vind het veel fijner dan de rolfondant die ik had. Dit scheurt bij mij minder en is helemaal niet plakkerig! Het droogt ook minder uit vind ik, want je kneedt het steeds weer zacht en bij de fondant lukte dat niet.
Ben er echt helemaal blij mee, veel minder ergernissen nu zonder het scheuren hihi, en het is nog echt goedkoop ook  :+

Ik maak voor zaterdag cupcakes, ben nu dus bezig met de versiersels van mmf, ik zal de resultaten laten zien wanneer ze klaar zijn :D

5

Fijn dat het gelukt is! Scheelt weer een hoop geld  ;)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

6

Ik werk ook alleen maar met eigengemaakte mmf. Vind het prettig werken en scheurt en plakt bij mij helemaal niet. Ik boetseer er ook mee. Voor mij spelen inderdaad ook de kosten mee.

Ik bekleed ook gewoon met MMF, maar moest er wil in het begin aan wennen. Want het werkt toch anders dan marsepein, qua dikte vind ik.