1 Laatst bewerkt door Sanniesnos (01-06-2010 22:38)

Onderwerp: Stapeltaart: stutten essentieel?

Hoi allemaal,

Ik ga zondag mijn eerste stapeltaart maken. De onderste taart is 24 cm, de taart die erbovenop komt 17.5. Nou las ik ineens hier op het forum over het stutten van een stapeltaart met deuvels of eetbare chocosticks oid. Is dat echt noodzakelijk? Zakt de onderste anders in? (hij hoeft niet lang te staan, ik maak hem en paar uurtjes later is ie alweer op denk ik:P)
Wat overigens ook wel een klein probleem is, is dat de taart op de fiets vervoerd moet gaan worden.. is het dan uberhaupt wel verstandig om een stapeltaart te maken, of doe ik er dan beter aan om 2 aparte taartjes te maken? Ben best wel bang dat de bovenste laag eraf dondert.. :P Zou graag eens jullie adviezen horen ;)

Groetjes! Sanne

2

Re: Stapeltaart: stutten essentieel?

Beter voorkomen dan genezen............dus ja, ik zou sowieso stutten!

En ze misschien apart vervoeren en op lokatie stapelen?

3

Zeker stutten als je er mee gaat fietsen! Als de taart maar eventjes hoeft te staan zou ik het risico wel nemen, maar stutten is altijd veiliger. Al zitten er maar wat kitkats of twixen in (jumm  :9 )
Over het fietsen, succes ;) Het kan wel, met wat acrobatiek denk ik. Hmz, best spannend. :think:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Ik fiets vaak met taarten ook stapels ;)  dus et kan heeeeel goed ook met kids op de fiets ;)
Gewoon in een taart doos.. alleen de bodem als et een stapel is en verder ingepakt inpakfolie. En dan in een Ikea tas.   
Over de stutten.. dat zou ik zeker doen  :Y

of je je stapel stut en hoe je die vervoerd, heeft weinig met bakken&vullen te maken, dus

[move]----> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Karin09 schreef:

Beter voorkomen dan genezen............dus ja, ik zou sowieso stutten!

En ze misschien apart vervoeren en op lokatie stapelen?

Hm ja, dat laatst had ik ook al aan gedacht.. mss is dat idd nog wel een optie..

7 Laatst bewerkt door Sanniesnos (02-06-2010 07:01)

Ga in ieder geval wel stutten dan, als het toch een stapeltaart wordt.. Zal ook nog even met de 'opdrachtgevers' (twee vriendinnen) overleggen, of die denken dat ze een stapeltaart heel over kunnen krijgen op de fiets of niet ;)

O, en sorry voor het verkeerd plaatsen ;)