1

Onderwerp: Biscuittaart na bakken erg laag

Nadat mijn eerste poging met CC's niet het gewenste resultaat had heb ik me niet uit het veld laten slaan en besloten om biscuittaart te maken, zodat ik toch met de botercreme en MMF aan de slag kan.

Ik heb het recept "Biscuit 2" gebruikt van deze site. Het beslag was mooi luchtig, netjes de bloem gespateld zoals gezegd. Ik heb een springvorm gebruikt van 24cm (en dus het recept voor 5 eieren).

Maar nu de taart uit de vorm is, haalt ie met een beetje mazzel een hoogte van 3,5 cm  :rolleyes: Ik heb een hete luchtoven, op 180 graden gezet, vorm in het midden van de oven. Taart is wel gaar, veert ook als ik erop duw, gelijkmatig bruin en vrijwel overal even hoog (zijkanten heel iets lager). Ik had het idee dat ie in de oven tijdens het bakken hoger leek.

Wat kan er mis zijn gegaan? Wat moet ik anders doen?

Oh ja de botercreme vind ik een beetje poedersuikerig, maar misschien dat dat zo hoort?  :o

Ik weet dat het niet allemaal de 1e keer kan lukken maar ik voel me nu toch wel een beetje onhandig worden.  :|

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: Biscuittaart na bakken erg laag

Hoe hoog is je bakvorm? Want anders kan je eens proberen om deze te verhogen met wat bakpapier.

Het kan misschien ook aan het beslag liggen. Misschien toch niet lang genoeg geklopt waardoor het niet luchtig genoeg was? Of proberen om te taart toch nog wat langer in de oven te laten?

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

Ik bak met oplopende temperaturen en mijn biscuitjes worden zeker 7 cm hoog.

Heb je lang gemixt? zeker 10 min?

En je botercreme nog wat langer mixen of de volgende keer je poedersuiker zeven.

Groetjes
Natasja

Groetjes Natasja!

4

Ik begin me nu af te vragen of ik inderdaad wel lang genoeg heb gemixt en of de eieren wel goed genoeg op temperatuur waren.

Aangezien ik nogal een pietje precies ben zit ik nu te twijfelen of ik het kapsel dat ik heb wel zal gaan bekleden. Aan de andere kant, het zal er misschien niet heel veel minder om smaken en van oefenen leer je. Kan slecht alles weg gaan gooien dat niet helemaal gelukt is natuurlijk.

Botercreme zal ik nog wat verder mixen voor ik het ga gebruiken, zeven is ook een goed idee (het lijkt allemaal zo makkelijk).  :o

5

Ik zou het gaan proberen met lagere temperatuur, ik bak zelf de eerste 12 minuten 130 graden, dan 30 minuten 160 graden en dan kijk ik of er nog een paar minuutjes bijmoeten, zeker weten hoge kapsels!

Groetjes, Linda

6

Idd die 160 graden die linda78 zegt, dat is met hetelucht voldoende.
180graden is bij hetelucht véél te warm.

Groetjes Melanie

7

Bedankt voor de tips!

Ik heb nog een nieuwe doos eieren gekocht, dus misschien dat ik morgen nog een nieuwe ga bakken. Hoe lang kun je een kapsel in de diepvries bewaren?
Want ik heb dit weekend niet nog een keer tijd om alles opnieuw te maken. En ik heb trouwens ook niet genoeg poedersuiker voor een nieuwe ronde MFF.

Dit "misbakseltje" ga ik wel gewoon bekleden, ik moet toch oefenen.

8

Jultie ik had precies hetzelfde probleem vandaag met mijn bodem, maar ik ga hem dadelijk ook bekleden.....
Het gaat mijn 1e taartje zijn.

9

@ Miranda1980: veel plezier en succes met het bekleden.  :)

Zelf heb ik een nieuwe poging ondernomen met de tips die ik hier kreeg en in het topic dat onderaan het recept stond heb gevonden. Ik kon het echt niet uitstaan dat het niet was gelukt.  :o
De springvorm heb ik nu ook met bakpapier bekleed en ook de rand is wat hoger nu door het bakpapier.
Helaas kan ik nu niet in de vorm gluren om te zien hoe het gaat... Hij staat nog in de oven dus ik moet nog geduld hebben.

10

ik zal zo mijn taartje posten....echter heb ik het gevoel dat de taart te kaal is.

Hij is voor mijn zoontje die morgen 1 wordt.

Ook staan er al een paar cc op

11

Ik verwarm de eieren altijd, ze moeten 30 graden zijn. Je kunt ze opwarmen in de magnetron, ze kunnen beter iets te warm zijn dan te koud. Werkt bij mij altijd, de taarten rijzen de pan uit.. :lol:  :lol: .

groetjes karin

12

Mijn 2e poging is inderdaad een stuk beter gegaan. Het kapsel is een keer zo hoog!  :)
De eieren waren nu zo warm dat ze al heel iets begonnen te stollen. Ze waren al lekker op temperatuur na een paar uur in de auto en toen nog in een bak met water uit de koker. ;)

13

Super! Nu wel je taartjes showen he  ;)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

14

Liens schreef:

Super! Nu wel je taartjes showen he  ;)

Een beetje karige creatie, maar het begin is er: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125945490