Onderwerp: [FEEDBACK] uuhm, Blond Amsterdam?? eerste taart op bestelling
Gister heb ik taart nummer 7 gemaakt..... mijn eerste taart op bestelling.... ik had bijna de vrije hand. zolang er veel bloemen op zaten en 1 laag met fruit, was de rest prima... ze wou graag roosjes, maar die werden helemaal niet mooi. (toch nog meer oefenen dus ) die heb ik er dus ook niet op gedaan...
ik had maandag een tiara gemaakt, maar deze werd niet hard... tja, marsepein ik was te laat om nog fondant te bestellen...
ik had ook mini kroontjes gemaakt (die ronde met punten) maar ook deze vielen tegen vond ik. niet mooi rond en ik kreeg de punten niet even groot dus de kroontjes hadden allemaal net ff een andere omvang...
toen ik de marsepein voor om het kapsel wilde kleuren, was deze helemaal droog en korrelig geworden... (misschien toch niet goed genoeg bewaard???????) na een heleboel crisco en bijna een uur kneden, had ik geen tijd meer en heb ik hem er toch maar overheen gelegd. helaas wel 2 vingers die erdoorhee kwamen, en aan de zijkant scheurde een paar stukken....
als iemand nog een tip heeft hoe ik de stukjes van het puzzelplaatje wat mooier tegenelkaar aan kan krijgen... hoor ik het graag.... ik vind zelf het plaatje redelijk gelukt, maar ben erg teleursteld dat de rest van mijn visie niet gelukt is....
oh ja, ik had ook tappits gekocht voor deze taart, maar de letters kwamen er niet uit.... toen heb ik ze maar handmatig uitgesneden
gelukkig was de jarige job er helemaal gelukkig mee en vond iedereen hem heerlijk... hij was meteen op (hij was voor een vriendin als bday kado)
maar goed, einde van mijn lange verhaal.. hier zijn de foto's.. bedankt voor het kijken en eventueel de tips... zoals jullie kunnen zien op foto 4, zat de marsepein alles behalve strak om de taart heen....