Onderwerp: kleffe ballen...
Gisteren van boerencake met botercrème uit de webshop cakeballetjes-op-een-stokje geprobeerd te maken...
Cake lukte prima, goed laten afkoelen voor het verkruimelen.
Botercrème ook simpel gelukt.
Recept hier ergens zei 100gr cake / 80 gr botercrème en ik heb die verhouding niet overschreden, in de mixer gekeken en steeds 1 eetlepel creme toegevoegd per keer.
Mijn balletjes heb ik met een mini ijsbolletjesschep gedaan, dus pingpongbal grootte of iets kleiner.
De chocola erom had ik niet dus candymelts eromheen gevloekt.
Maar ik vond het nogal een kleffe hap, niet vies, ook niet zo dat je na een de andere laat staan ( ze waren zomaar ineens op en ik had er met een halve cake 12) maar toch, niet dat ik het iemand zou voor zetten...
Heb ik iets vreselijk verkeerds gedaan of vergeten? ( behalve echte goede dip-chocola?)
Niels & ik vonden dat er eigenlijk een goed smakelijk spekje in de kern moest, dan de kleffe cake en dan chocola... maar ja hóe?
alvast bedankt voor ev. tips want Luna wil ze eigenlijk over een kleine 2 week trakteren: Jee die zijn léuk mam!
Oh en wat doen jullie voor stokjes? Mijn balletjes zakten eromheen en draaiden, wat de choco-erop-smeer-actie niet echt vergemakkelijkte.
(Klink weer als absolute keukenprinses, hihi)
( ik ben wel erg goed met de afwasmachine)