1

Onderwerp: [FEEDBACK] Draakje Mjamtaart, bruidspaar workshop Annelies en nog wat

Nou dan maar meteen even de feedback proberen. Ik schrijf het altijd in mijn topics erbij, maar krijg het maar zelden. Dus vind het super als er nu tips of opmerkingen komen waar ik aan kan werken ;)

Moest voor gister een drakentaart maken en kreeg eergister de Mjam binnen en daar meteen even gebruik van gemaakt  :D

De taart is gevuld met aardbeienjam en slagroom en afgesmeerd met chocobc.

http://94.100.119.245/972850001-972900000/972883701-972883800/972883748_5_0xkc.jpeg

http://94.100.118.106/972850001-972900000/972884201-972884300/972884294_5_xB_6.jpeg

Een paar weken geleden heb ik een workshop gedaan van Annelies bij Love to bake. Was helemaal super  :thumb:  Alleen jammer dat de benen van de bruidegom flink zijn ingezakt, dat zie je op de foto ook al een beetje, maar het is nog erger geworden :s

http://94.100.118.150/972850001-972900000/972879301-972879400/972879328_5_svVd.jpeg

Twee weken geleden een vraag of ik een taart van Hoe tem ik een draak kon maken. Huh wat zegt u ??? Maar even gegoogled. Ivm tijdgebrek wel gezegd dat het een printje zou worden, was geen probleem. Niet veel bijzonders, maar show hem toch even ;) Ik kreeg de vlammen niet mooi :s Iemand een tip daarvoor?

Hij is gevuld met aardbeienvlaaivulling en chocolademousse en afgesmeerd met chocobc.

http://94.100.121.173/972850001-972900000/972883501-972883600/972883514_5_agrV.jpeg

En als laatste een saxofoontaart. Op de suikerbeurs een malletje gekocht voor een saxofoon en deze meteen uitgeprobeerd. Ook niet heel bijzonder, maar als we toch plaatsen, dan maar alles in een keer ;)

Ook gevuld met aardbeienvlaaivulling en chocomousse en chocobc afgesmeerd.

http://94.100.118.147/972850001-972900000/972878201-972878300/972878228_5_ceeV.jpeg

Veel liefs Rafaëla

2

Re: [FEEDBACK] Draakje Mjamtaart, bruidspaar workshop Annelies en nog wat

Hoi Rafaela,

Wat een hartstikke leuke taarten! Mijn favoriet is toch wel het 1ste draakje, echt zo leuk gemaakt  :thumb: .

Groetjes, Rafaëlla (met puntjes en 2 LL-en  :D ).

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

3

:thumb: draakje is wel mijn favoriet

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

4

prachtige taarten!

Super snel ben je dat je de draak uit de Mjam hebt gemaakt! Goed gelukt!

Wat betreft het bruidspaar, ik zou ze de volgende keer een nek geven, nu is het zo propperig.

De witte taart is super strak in de hoeken en lijnen!!

En wat een leuke vlammen rond het printje!

groeten, Bianca
TAART in huis

5

Ik vind ze geweldig!!  :thumb:
Doe het je niet na, hahah

6

Wat een leuke taarten zeg, vond het draakje uit de Mjam meteeen al leuk..op jouw taart is hij ook echt super :thumb:

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

:thumb:  :thumb:  :thumb: dat draakje is geweldig.
ik hoop dat ik ook ooit zo goed kan boetseren.

carpe diem

8

geen tips geen feedback sorry ;)
ze zijn stuk voor stuk erg mooi en leuk :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

9

Ik denk dat ik eerst moet proeven voor de feedback  :9  :+  want zo op de foto's is er niets aan toe te voegen  :thumb:

Groetjes, Linda

10

feedback...eh... :think:  sorry maar ook ik vind ze allemaal mooi!
Favoriet... De eerste drakentaart en de saxofoontaart! :thumb:  :thumb:  :thumb:

Pluk de dag!
liefs, Anita

11

wat is je draak super!!!!! echt heel mooi!

mijn tip is om je keien wat meer op keien te laten lijken en wat minder op ronde bolletjes. Keien zijn vaak wat platter en hebben soms een scherpe hoek. Ook geeft het een mooi effect als je ze marmert.  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12

Wat een superleuke taarten zeg!

wat betreft de vlammen rond het printje: zou het helpen om iets meer contrast er in te doen? dus meer geel en minder doorkneden, nu lijken ze erg rood (maar dat kan ook door de foto komen)

Bij de eerste drakentaart (heb de mjam niet gezien maar vind hem erg leuk geboetserd!) vind ik die verschillende maten balletjes onderaan erg leuk, maar denk ik dat een andere kleur dan de taart het wat 'levendiger' zou maken. Bijvoorbeeld het groen van het gras.

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

13

Moeilijk hoor om voor jouw taarten feedback te bedenken.
Ik vind ze schitterend en lekker strak bekleed.

Bij de drakentaart wil ik zeggen dat het groen en bruin een super combi is! Alleen zou ook ik nog wat groens bij de balletjes onderaan de taart terug laten komen. En als het geen balletjes maar echt kiezels moeten voorstellen wat minder rond en wat meer gemarmerd, zoals hierboven al beschreven werd.

Bij de saxofoon taart vind ik de noten op de zijkant wat massief. Had ze zelf iets meer zoals bovenop de taart gehouden.

Maar nogmaals: het is echt zoeken naar wat ik anders gedaan zou hebben wat het zijn pracht taarten stuk voor stuk!

14

zo leuk die draak! kijk al uit naar maandag, dan zal de mjam hier in belgie ook wel in bus vallen.
men oudste zoontje heeft komende week thema kastelen, ridders en prinsessen op school....kan misschien een taartje maken voor het ridderfeest vrijdag.

Let's have a Cake Good Day !!!

15

Je taarten zijn superstrak!

Ik heb alleen feedback op het bruidspaartje. Als je met fondant met tylose boetseert, en het tussendoor steeds flink laat  drogen, blijven de benen waarschijnlijk steviger!

Wat is je draakje super gelukt. Ik vond dat kaarsje ook zo leuk in zijn hand!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

16

Misschien is er wel een reden dat je geen feedback krijgt. Ze zijn gewoon perfect.

Groetjes, Phaedra

17

Post schreef:

Wat betreft het bruidspaar, ik zou ze de volgende keer een nek geven, nu is het zo propperig.

Ja dat vond ik zelf inderdaad ook al bij de bruid vooral  :Y

tipsytaartje schreef:

mijn tip is om je keien wat meer op keien te laten lijken en wat minder op ronde bolletjes. Keien zijn vaak wat platter en hebben soms een scherpe hoek. Ook geeft het een mooi effect als je ze marmert.  :Y

Goede tip, had er niet eens aan gedacht dat ik keien onderlangs kon maken, waren als rondjes bedoelt. Had zo snel geen inspiratie, maar keien is een leuk idee. Ze waren gemarmerd, maar dat is niet zo goed te zien. Het gemarmerde was er op het laatst helaas ook wel een beetje uitgekneed  :|

lizzl schreef:

Bij de eerste drakentaart (heb de mjam niet gezien maar vind hem erg leuk geboetserd!) vind ik die verschillende maten balletjes onderaan erg leuk, maar denk ik dat een andere kleur dan de taart het wat 'levendiger' zou maken. Bijvoorbeeld het groen van het gras.

Goede tip, denk inderdaad dat het groen het wat zou breken

aklina schreef:

Bij de saxofoon taart vind ik de noten op de zijkant wat massief. Had ze zelf iets meer zoals bovenop de taart gehouden.

Ja vind dat je daar wel gelijk in hebt. Ik heb twee verschillende mallen gebruikt en de ene is een stuk dikker als de andere. Volgende keer maar een mal gebruiken.

taartdoos schreef:

Ik heb alleen feedback op het bruidspaartje. Als je met fondant met tylose boetseert, en het tussendoor steeds flink laat  drogen, blijven de benen waarschijnlijk steviger!

Ja, ga ik volgende keer ook doen. Dat gaf Annelies ook aan, maar omdat het tijdens een workshop is gemaakt hadden we daar geen tijd voor.

Iedereen bedankt voor de feedback, zaten een paar bruikbare tips bij. Thanx :thumb:

Veel liefs Rafaëla

18

mjam nog niet in bus, en inderdaad vrijdag taartje voor school.
is de draak van cake? of volledig geboetseerd? hoe groot is die ongeveer?

Let's have a Cake Good Day !!!

19

aegle schreef:

mjam nog niet in bus, en inderdaad vrijdag taartje voor school.
is de draak van cake? of volledig geboetseerd? hoe groot is die ongeveer?

Hij is volledig geboetseerd, denk dat hij ongeveer 10 cm hoog is.

Veel liefs Rafaëla