hallo allemaal,
Ik heb even met het draadje meegelezen. Ik bak alleen maar glutenvrije taarten ivm coeliakie (glutenintollerantie) van een van mijn zoontjes.
Zelf gebruik ik het recept voor biscuit te zien bij de recepten index. smaakt goed, is goed in te vriezen en zelfs zonder in te vriezen ook enkele dagen lekker. Stort dus niet in, bolt wel wat op maar dat is op te lossen door een plankje erop te leggen na het bakken. En mensen die wel gluten mogen eten vinden het ook erg lekker.
Ik kan me aansluiten bij het bovenstaande ofwel:
- werk erg schoon, niets maar dan ook niets mag in aanraking komen met gluten of daarmee in aanraking zijn geweest.
- kijk ook kritisch naar je bakblik, zitten daar geen verborgen gluten in? (in kiertjes etc.)
- diverse vullingen zijn glutenvrij, denk aan banketbakkersroom (ook die van funcakes), de meeste jams, diverse mona toetjes, bavaroismixen, bitterkoekjes.
- met name de Albert Heijn heeft op het eigen merk erg goed aangegeven of het product glutenvrij is (symbool met graanhalm), de andere winkelketens vaak alleen tekstueel.
- de marsepein die ik gebruik is ongekleurd en glutenvrij. gekleurde marsepein of fondant is NIET ALTIJD GLUTENVRIJ
Tenslotte, werk echt secuur of neem de opdracht niet aan! het is echt zo dat iemand van een klein spoortje gluten al dagenlang last kan hebben. dat wil je niet op je geweten hebben toch?
Mochten er nog vragen zijn, dan mogen jullie me ook altijd even mailen voor informatie!
al mijn taarten en cupcakes zijn glutenvrij. kijk ook eens op mijn website naar mijn creaties