Hey Densie!
Was zelf even bezig met een schoentje e.d. dus had je vragen niet meer gezien.
Ik heb zelf een grondige hekel aan biscuit, dus ik snap best dat je het met cake wilt doen! Ik gebruik alleen zelf vrijwel nooit een mix, dus dit zou ik ook niet weten eerlijk gezegd.
Als je wilt kun je mijn recept maken, heel simpel en lukt eigenlijk altijd als je het goed opvolgt.
Heb je wel een kenwood ofzo? Of heb je een handmixer? Kan ook hoor, maar dan sta je zolang met dat ding in je hand
250gr boter iets verwarmen tot het onderin het bakje gaat smelten. 250gr fijne kristalsuiker met de boter mixen tot de boter wit is en de suiker bijna opgelost. Eventueel tussendoor nog iets verwarmen in een bak heet water. Dit duurt ongeveer 10 minuten en is heeeel belangrijk!
Dan 1 voor 1 vier eieren erdoor en tussen ieder eitje minstens 2 minuten goed kloppen.
Dan 200 gr bloem erdoor zeven en nog een minuutje of twee goed kloppen.
Bakblik goed invetten en met bloem bestuiven.
Oven op 150 graden, 60 minuten bakken. Als je na een kwartiertje ziet dat hij niet egaal rijst, de oven wat lager zetten.
Ik denk dat je voor jouw blik 4x dit recept nodig hebt, maar dat past nooit in een standaard keukenmachine, dus beter 2x2.
Maak je de banketbakkersroom zelf? Kan eigenlijk ook wel een dag buiten de koeling als hij in de taart zit hoor omdat de eidooiers helemaal gaar worden tijdens de bereiding , maar een mix wordt gemaakt van eipoeder en is nog veiliger.
Fondant smelt namelijk altijd in de koeling. Ik loop dat risico gewoon liever niet, dus ik plan het zo dat mijn taartje binnen twee dagen klaar is en weg kan. Wel belangrijk dat je de taart als hij klaar is op een koele plaats zet, bijvoorbeeld in de bijkeuken of een ander koel kamertje.
Met jouw vorm, en cake met banketbakkersroom heb je ruim voldoende voor 40 personen, waarschijnlijk wel meer.
Succes ermee!
groetjes,
Suuz