Onderwerp: Moederdag, sneeuwwitje en Gonnie & Gijsje
Drie taarten van mij van de afgelopen weken.
Een hartvormige moederdagtaart voor mijn eigen lieve moedertje, naar voorbeeld van de how to hiernaast die ik nog steeds op mijn lijstje had staan.
Allereerste keer gebruik van marshmellowfondant (van Funcakes), heerlijk soepel om te kneden maar wat een rotspul om mee te bekleden! Zodra de lap op de taart lag begonnen de hoeken te scheuren, ik wist niet wat ik zag! Ben nog nooit zo blij geweest dat ik de randen moest decoreren.
Gevuld met frambozen meringue bc en frambozenjam.

De week erna: een sneeuwwitje taart voor Lonneke. Op verzoek van de kleine meid zelf die helemaal into deze Disneyprinses is. Eigenlijk wilde ze veel roze, maar de kleuren van de jurk moesten ook kloppen, dus in overleg de onderplaat gedecoreerd met roze bloemetjes.
Leuk detail bij deze taart was dat de klant zelf voor een barbie zou zorgen en dus op een avond aan de deur stond met een hoogblonde, zwaar opgemaakte roze geklede Zeeman barbie. "Euhm, dit is sneeuwwitje niet!" "Ach, ze is roze, maak er maar wat van."
Maar nee, een blonde pop is met geen mogelijkheid op sneeuwwitje gelijkend aan te kleden, ik vond het nergens op lijken. Gelukkig kon ik met grote spoed een pinpopje bij Lies bestellen en vond de klant het goed dat ik die gebruikte. Donker haar staat toch stukken beter, nietwaar?
Gevuld met zwitserse room en kersenjam.

En tot slot de verjaardagstaart voor mijn lieve kleine grote neef. Twee jaar alweer en hij is gek van zijn kinderboekjes over Gonnie en Gijsje. Mijn zus vroeg dus om een Gonnie en Gijsje taart. Aldus geschiedde. Hij herkende de figuurtjes meteen toen de doos openging en heeft een kwartier staan wijzen naar alle decoraties die hij herkende. Cadeautjes waren niet belangrijk meer, die taart moest bekeken. Zo schattig: hij was ervan overtuigd dat de zwarte "haartjes" van hagelslag waren, zoals zijn vader die elke ochtend op brood smeert.
Gevuld met frambozenmousse en chocolade bc.

Bedankt voor het kijken!