1 Laatst bewerkt door Freya (25-05-2010 20:28)

Onderwerp: Moederdag, sneeuwwitje en Gonnie & Gijsje

Drie taarten van mij van de afgelopen weken.

Een hartvormige moederdagtaart voor mijn eigen lieve moedertje, naar voorbeeld van de how to hiernaast die ik nog steeds op mijn lijstje had staan.
Allereerste keer gebruik van marshmellowfondant (van Funcakes), heerlijk soepel om te kneden maar wat een rotspul om mee te bekleden! Zodra de lap op de taart lag begonnen de hoeken te scheuren, ik wist niet wat ik zag! Ben nog nooit zo blij geweest dat ik de randen moest decoreren.  :o  :D
Gevuld met frambozen meringue bc en frambozenjam.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8YDOEM7O.jpg

De week erna: een sneeuwwitje taart voor Lonneke. Op verzoek van de kleine meid zelf die helemaal into deze Disneyprinses is. Eigenlijk wilde ze veel roze, maar de kleuren van de jurk moesten ook kloppen, dus in overleg de onderplaat gedecoreerd met roze bloemetjes.
Leuk detail bij deze taart was dat de klant zelf voor een barbie zou zorgen en dus op een avond aan de deur stond met een hoogblonde, zwaar opgemaakte roze geklede Zeeman barbie. "Euhm, dit is sneeuwwitje niet!" "Ach, ze is roze, maak er maar wat van."  :s  :(
Maar nee, een blonde pop is met geen mogelijkheid op sneeuwwitje gelijkend aan te kleden, ik vond het nergens op lijken. Gelukkig kon ik met grote spoed een pinpopje bij Lies bestellen en vond de klant het goed dat ik die gebruikte. Donker haar staat toch stukken beter, nietwaar?
Gevuld met zwitserse room en kersenjam.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-46QE8DAZ.jpg

En tot slot de verjaardagstaart voor mijn lieve kleine grote neef. Twee jaar alweer en hij is gek van zijn kinderboekjes over Gonnie en Gijsje. Mijn zus vroeg dus om een Gonnie en Gijsje taart. Aldus geschiedde. Hij herkende de figuurtjes meteen toen de doos openging en heeft een kwartier staan wijzen naar alle decoraties die hij herkende. Cadeautjes waren niet belangrijk meer, die taart moest bekeken. Zo schattig: hij was ervan overtuigd dat de zwarte "haartjes" van hagelslag waren, zoals zijn vader die elke ochtend op brood smeert.  :lol:
Gevuld met frambozenmousse en chocolade bc.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8SCCAQUK.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3WZ47MJC.jpg

Bedankt voor het kijken!

2

Re: Moederdag, sneeuwwitje en Gonnie & Gijsje

Wow!
Ik ben helemaal weg van je Gonnie & Gijsje taart!
Die boekjes zijn ook zo geweldig!
Morgen gauw maar 's gaan halen voor m'n zoontje! :)

3

Mooie taarten, vind de kikkertjes zooooooo leuk !!

Allemaal geweldig maar die eendjes springen er wel uit. Wat een liefjes.

Life is what you bake it.

5

Wat is ie gaaf  die onderste, vooral dat geduste is heel mooi!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

6

Wat een prachtige taarten!

7

Wat is die gonnie en gijsje leuk zeg, dat gras en die kikkers en die schattige eendjes, mooi gebruikt gemaakt van kleuren!

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

8

Hele mooie taarten.

9

Gonny en Gijsje, daar had ik nog nooit van gehoord, ik zit dan ook niet meer in de kleintjes, maar het is zooooo lief , wat kun je mooi puzzelen, de taart is vol leuke details en straalt toch ook rust uit.
Ik vind hem geweldig mooi

Wow wat een super mooi en schattig taartje!
Je hebt erg goed gebruik gemaakt van het dusten, dat maakt het zo veel echter!

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

11

Hele leuke en vrolijke taarten,de eendentaart vind ik erg grappig,leuk di ekikkers die zo wegspringen.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

12

super leuke en mooie parade :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

13

ik ben echt weg van je Gonnie en Gijsje taart, zo mooi!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

14

Oh wat leuk, een Gonnie en Gijsje taart. De taart is net zo leuk en schattig als de karaktertjes!

15

Die laatste taart is echt top en zoals mijn voorgangsters al schreven, vooral het geduste maakt het 'echt'!

16

wat een fantastische Gonnie en Gijsje taart. Deze zou ik wel willen bewaren voor als mijn dochtertje 1 wordt. dan ga ik 'm maken!
echt top gedaan!!! :thumb:  :thumb:

17

Hele mooie strakke taarten!

18

Mooie taarten , vooral de laatste taart. :thumb:

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl