1

Onderwerp: Homemade bounty's met kersen en koek

Van Australisch recept van een kennis..overheerlijk en doet het elke keer weer goed!!
Ingredienten voor de bodem:
150 gram ongezouten (room)boter
105 gram bruine suiker
190 gram bloem
flinke theelepel bakpoeder

Ingredienten voor de vulling:
200 gram kokosschaafsel
395 gram (=1 blikje) gecondenseerde melk
2 eieren (licht geklopt)
250 gram rode kersen (even halveren en checken op pitten!)

Ingredienten voor de bovenkant:
250 gram pure chocolade
75 gram ongezouten (room)boter

1. Verwarm de oven voor op 180 graden. Bedek een platte ovenschaal met bakpapier (ook de zijkanten). Mix de boter en de bruine suiker in een kom.

2. Zeef bloem en bakpoeder door de boter en suiker en mix het tot één geheel. Verdeel het deeg met de achterkant van een lepel over de bodem van de ovenschaal (stevig aandrukken). Bak het deeg in circa 15 minuten in de oven lichtbruin.

3. Mix kokosschaafsel, gecondenseerde melk en eieren. Voeg kersen toe (ik dep ze altijd eerst even goed droog met keukenpapier) en roer ze goed door de vulling. Schep de vulling over de (nog warme) bodem en bak het geheel in circa 18 minuten in de oven (de bovenkant moet stevig aanvoelen of heel licht bruin zijn). Laat het geheel helemaal afkoelen.

4. Smelt de chocolade samen met de boter in de magnetron (na iedere minuut even roeren) tot een glad geheel. Giet het mengsel over het baksel en zet het vervolgens minimaal 15 minuten in de koelkast.

5. Vervolgens snij je het baksel in kleine stukjes en kan het genieten beginnen! Ik zet de stukjes altijd terug in de koelkast, want koud zijn ze echt het lekkerst! Succes!

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

2

Re: Homemade bounty's met kersen en koek

missnicd schreef:

Van Australisch recept van een kennis..overheerlijk en doet het elke keer weer goed!!
Ingredienten voor de bodem:
150 gram ongezouten (room)boter
105 gram bruine suiker
190 gram bloem
flinke theelepel bakpoeder

Donkerbruine suiker? klinkt alleszins héééél erg lekker!

3

ja ik gebruik donker bruine suiker....en het is heel smakelijk, maar wel machtig. je zit snel "vol"!!!!

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

4

MEGALEKKER!!
Ik heb de kersen weggelaten trouwens. En de donkerbruine suiker was bijna op, dus ik heb het aangevuld met rietsuiker. Maakt allemaal niet uit, dit is echt een superlekkere koek. Dit recept bewaar ik!! BEdankt voor het delen.

5 Laatst bewerkt door nnicole1234 (22-05-2010 15:45)

Ow...het is bijna kersentijd hier in de Betuwe...3x raden wat ik ga maken ;)
Bedankt voor het recept !!!

Groetjes Nicole

p.s. is er al iemand die een foto er van heeft ???

6

Het water loopt me al in de mond bij het lezen van het recept! Direct opgeslagen!

7

Hier een foto van mijn versie zonder kersen. Ik heb m gemaakt in mijn glazen rechthoekige "lasagnaschaal", daarna in blokjes gesneden.

8

Bedankt voor het heerlijke recept, ik ga het zeker maken. En op de foto zien ze er erg lekker uit!

9

Margreeth schreef:

Hier een foto van mijn versie zonder kersen. Ik heb m gemaakt in mijn glazen rechthoekige "lasagnaschaal", daarna in blokjes gesneden.

Mmmmm  :9  dankjewel !

10

Heb de taart gemaakt, maar smaakte niet zoals ik gedacht had :/
Moet de gecondenseerde melk gesuikerd zijn misschien? Smaakte nu vrij neutraal, had eerder iets zoets in gedachten zoals de bounty's...

11

V!cky schreef:

Heb de taart gemaakt, maar smaakte niet zoals ik gedacht had :/
Moet de gecondenseerde melk gesuikerd zijn misschien? Smaakte nu vrij neutraal, had eerder iets zoets in gedachten zoals de bounty's...

Dat is jammer zeg dat die niet smaakte. Maar volgens mij moet je inderdaad de gezoete gecondenseerde melk gebruiken!!

12

'k geef het nog niet op hoor! Volgende keer proberen met de gesuikerde gecondenseerde melk ;)  Klinkt veel te lekker & zomers om al op te geven...

13

Dat klinkt wel heel erg lekker, ik ga het recept even printen om heeel snel te gaan uitproberen.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook