1

Onderwerp: Vreemde opdracht

Ik had al eerder een onderwerp geschreven over deze bestelling met de vraag hoe in 's hemelsnaam ik er een mooi geheel van kon maken!
De opdracht luidde:
Een bruidstaart voor 65 personen op een standaard (trapsgewijs) met bijgeleverde topper erop (bruid die de onwillige bruidegom meesleurt). De basiskleuren moesten bruin en blauw worden en dan ook nog graag de bestelbus met logo van de bruidegom erop; iets met bouwmaterialen zoals hamer en spijkers omdat de bruidegom in de bouw zit; afwerken met bloemetjes en vooral niet te druk! Nou goed, dat zou nog wel gaan, maar later mailden ze dat ze ook graag alle figuren van Spongebob erop wilden hebben!! Dat 'niet te druk' ging dan natuurlijk niet lukken, wat ik ze ook verteld heb, en toen besloten ze dat ze alleen dan Spongebob, Patrick en Gerrit wilden hebben.

Hmmm  :s. Na lang peinzen heb ik het volgende ervan gemaakt.
Spongebob die over het randje van de bovenste taart kijkt naar het bruidspaar terwijl hij staat op een stapeltje plankjes met spijkers. Gerrit op de taart eronder die eraan komt met een hamer in z'n bek. Patrick die op de taart daaronder angstvallig naar boven kijkt, klaar om Spongebob op te vangen en op de onderste taart de bestelbus.
Ik zeg het er maar bij omdat het niet echt duidelijk te zien is op de foto's. Helaas niet één van mijn sterkste kanten  :lol:

Hier komt ie.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SZEFBQCL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M8UNYBEB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3ARF6UI3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DKSOT8CX-1.jpg

Hij glimt nog wel erg, maar hij kwam net uit de koeling. Gelukkig kwam het bruidspaar pas 2 uur later, dus tegen die tijd was het vast al wel opgedroogd (hoop ik  ;) )

2

Re: Vreemde opdracht

knap hoor dat je van zo`n ingewikkelde opdracht toch 1 geheel hebt kunnen maken! Goed gedaan! :)

3

Ik vind dat je je prima aan de opdracht hebt weten te houden! Hij is hartstikke leuk geworden, ook de figuurtjes zijn goed gelukt. En inderdaad niet te druk.

4

En..? Wat vond het bruidspaar ervan..?
Knap hoor, maar wel een 'vreemd' verzoek inderdaad (spongebob figuren erbij)...

:)

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

5

:lol:  :lol:  :lol: Wat een waanzinnig leuke taart heb je er van gemaakt GEWELDIG !!!

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake

Inderdaad een moeilijk opdracht, moet zeggen dat ik m e in jouw verhaal wel herken hoor. Ik kan dan met moeite echt trots zijn, als ik iets moet maken waar ik zelf niet zo achter sta. Bijv. kleuren die ik niet bij elkaar vindt passen ofzo. Maar als het bruidspaar er maar blij mee is! Dat is het belangrijkste, het is hun wens dat de taart zo wordt!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

7

je hebt het super gedaan zo :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

8

Vreemd maar wel met een super resultaat :thumb: !

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be

9

ik vind het heel leuke taarten geworden !

Zie www.irenes-suikercreaties.nl voor zelf taarten en cupcakes maken in een workshop van Irene's SuikerCreaties in Eindhoven.

10

super gedaan!!! alleen de kleuren.... niet mijn smaak  :lol:

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

11

taartschuur schreef:

super gedaan!!! alleen de kleuren.... niet mijn smaak  :lol:

Ik zou deze kleuren ook niet gekozen hebben, maar ik heb maar een beetje het bruin en blauw uit de kaart aangehouden.
De bruid is trouwens net de standaard terug komen brengen, en ze was heel enthousiast!  :Y
Pak van m'n hart  :lol:

12

Hoe krijg je het allemaal verzonnen.je hebt er iets heel moois en leuks van gemaakt.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

13

tja, ik zou ook niet weten hoe ik het zou het doen..maar je hebt het echt heel mooi en subtiel alle wensen verwerkt in hun bruidstaart :thumb:

Be in love with what you have

14

Mmmm...de dag dat sponge bob op mijn trouwtaart zou staan :think: Die komt nooit  :lol:
Maar ik vind hem wel erg mooi geworden en als het bruidspaar dat ook vond is hij helemaal prachtig.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

15

Toen ik je verhaal las dacht ik gelijk: Verschrikkelijk!!! Spongebob op je bruidstaart!!!

Maar heb respect voor hoe je het gemaakt hebt! Erg leuk!

16

Idd een beetje een vreemd verzoek!! Hoe verzinnen ze het :/ . Maar goed gedaan hoor. Grappig hoe Spongebob over het randje van de taart gluurt!

17 Laatst bewerkt door Cecie (22-05-2010 17:43)

Heel vreemde opdracht ja, :/
Zeker voor een bruidstaart....
Maar je.. de klant is koning he :D

Ik vind dat je er iets moois van gemaakt hebt hoor :Y :thumb:
Ik vind het sierrandje ook erg goed passen bij het geheel en de wensen. Beter dan bloemen in dit geval. Die zouden echt misplaatst zijn geweest.

If life gives you lemons, make lemonade

18

Ik las eerst je verhaal zonder de foto te zien, en ik dacht echt, my god..wat kun je hier van maken?!
Ik scroll naar beneden en blij verrast zie ik dat je een supertaart gemaakt heb, jeetje echt petje af. Hoe je die rare onderwerpen toch zo samenhangend op één taart hebt kunnen krijgen, dát is pas talent! Chapeau!!

Groetje Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

19

goed gemaakt leuk idee hoe je sponge bob heb neer gezet

20

Het is ook niet mijn smaak, maar je hebt het supergoed opgelost. Petje af. Het lijkt mij erg moeilijk om iets te maken waar je zelf niet echt achter staat.

21

Je hebt er echt iets leuks van gemaakt!  :thumb:

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

22

jeetje!! wat een opdracht!! :s  :s
maar je hebt er echt iets moois van gemaakt!! :thumb:

23

Spongebob op je bruidstaart...?? Hoe oud was het stel dat ging trouwen dan  :s
Je hebt het wel heel goed uitgevoerd maar ik snap niks van zo'n verzoek.
Ik vind het bruin en blauw wel mooi. Ik hou nou eenmaal van bruin met pastel kleurtjes....

Life is what you bake it.

24

Toen ik je verhaal las, dacht ik Jeetje, wat zal dat een drukke taart zijn.
Maar toen ik een stukje naar beneden scrolde, zag ik dat je er een prachtige taart van gemaakt hebt.
Niet druk, maar wel precies naar wens.
Heeel mooi, hoor!

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

25

nou je hebt van een apart verhaal toch een prachtige taart gemaakt. Mijn complimenten!

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)