Hallo allemaal,
Jullie zien mij niet veel op het forum, maar ik ben al wel ruim 5 jaar lid.
Ik ben heel enthousiast over de mogelijkheiden van cricut systemen . Uit oogpunt van voedsel hygiëne snap ik heel goed waarom er voor het ontwerpen van een speciale cricut cake is gekozen.
Ik wil niet lopen betuttelen of belerend overkomen, maar heb wel een achtergrond, ook van voor de taartenmakerij, waarbij het omgaan met haccp normen belangrijk is. Vandaar mijn zorgen over wat ik regelmatig hier op het forum lees.
Ik zie steeds vaker met stijgende verbazing, dat apparaten die niet voor voedselveiligheid ontworpen of aangepast zijn, toch voor dit doel gebruikt worden. Ik heb in topics gelezen over gebruikte printers die zonder moeite van een eetbare inkt cartriges worden voorzien. Zelfs al zou je de printkop vervangen dan nog zitten er op de transportrollen sporen van fijnstof en (giftige) drukinkt.
Als in een pen of cartridge eerst gewone inkt heeft gezeten dan kan je nog zo flink spoelen er zullen altijd restjes in blijven zitten.
Doe je dit uitsluitend voor eigen gebruik, dan is het je eigen verantwoordelijkheid. Je zal per slot van rekening vast zelf ook een stukje van die taarten mee eten. Maar pas alsjeblieft op als je dit gaat toepassen op taarten die je ook aan derden verkoopt, dan moet je echt goed nadenken waar je mee bezig bent. Je bent wel aansprakelijk en als je hier gepost hebt dat je een afwijkend apparaat gebruikt, is het zo gevonden.
Het zou jammer zijn dat de taartensector op deze manier een slechte naam zou krijgen.
Ik kijk zelf uit de cricut cake, het is een leuke aanvulling op alle bestaande technieken.
Nogmaals geen betutteling, maar wel een bezorgde taart-o-holic.
groetjes Ria
www.ricake.nl Eetbare printservice(
ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator
www.taartentrends.nl @Utrecht.