1

Onderwerp: vullingen bruidstaart: benieuwd naar jullie mening

ik ga voor 24 juni een bruidstaart maken, van 4 lagen, met de volgende biscuits en vullingen:

-rich fruit cake (geen vulling verder)
-biscuit met meegebakken chocostukjes met aangevette slagroom en stukjes/laagje fudge
-naturele biscuit met frambozenmousse en framboosjes
-kaneelbiscuit met appelvlaaivulling en aangevette slagroom met kaneel

dit is mijn eerste bruidstaart, vind t daarom erg prettig om de mening van baksters met ervaring hiermee te horen, ik denk dat vooral aan de tijd dat de taart niet in de koeling staat, maar er zijn misschien nog wel meer dingen waaraan ik moet denken...

taarten maken...echt heerlijk om te doen!!
http://www.facebook.com/mijntaartjes?ref=hl

Re: vullingen bruidstaart: benieuwd naar jullie mening

als de taart niet direct vanuit de koeling geserveerd kan worden, met daarbij de kans dat de planning uitloopt, zou ik zeker niet kiezen voor slagroom of mousses  :nooo 
Ik geef bij alle aanvragen voor bruidstaarten aan dat ik geen koelkast vullingen in de taart doe, met daarbij de uitleg dat misschien een planning uitloopt, de catering de taart even op de gang zet ivm ruimtegebrek, de zon flink schijnt etc etc...

en verder, wat is jouw advies aan het koppel om het bij het aansnijden te doen qua smaken kiezen? Ik heb tot nu toe altijd de hele bruidstaart dezelfde vulling gemaakt, met daarbij iun gedachte dat stel je bakt voor 60personen, de catering misschien aan iedereen wel moet vragen welke smaak ze willen en je dus ook direct de hele taart uit elkaar moet halen. lijkt mij gewoon niet echt praktisch, maar goed zo denk ik er over he  :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Wij maken ook alleen bruidstaarten met veilige vulling. Ik leg altijd aan het bruidspaar uit dat wij dit doen omdat de taart ten eerste bij het decoreren lang buiten de koelkast staat en op locatie ook niet altijd gekoeld kan worden of lang in de zaal staat. Tenslotte heeft niemand er iets aan als er zure of uitgelopen vulling in de taart zit. Het bruidspaar snapt dit argument en vindt het altijd prima.
Tot nu toe ook de hele taart met 1 soort vulling, gewoon iedereen dezelfde smaak. Wel zo makkelijk  :) .

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

4

Ik mag op 1 juli ook een eerste bruidstaart maken.
Welke vullingen gebruiken jullie dan regelmatig?
Dat zou ik wel graag willen weten, en nicoenkarin vast ook, gezien zij de 24e juni al mag  :)

Have a Nice day!

bedankt voor julllie reacties, zit wat in, om de hele taart dezelfde vulling te doen...is ook een stuk minder werk.
Ik vind t dan alleen wel moeilijk om te kiezen wat...ik denk dat appelvlaaivulling wel in de smaak zal vallen bij veel mensen..maar wat er dan bij?

de taart komt overigens wel meteen uit de koeling en het is bij mijn ouders thuis, mijn zusje trouwt, dus ik heb verder veel zelf in de hand..

het bovenste taartje wordt overigens wel rich fruit cake, omdat je dat lang kunt bewaren/invriezen en ze volgend jaar op hun trouwdag dan weer een stukje bruidstaart kunnen eten, zo was t idee

groetjes karin

tsja ik ken laat het koppel altijd kiezen, maar goed in dit geval weet jij misschien ook wel wat je familie lekker vindt.
volgens mij moet je via de zoekfunctie wel wat kunnen vinden wat daar lekker bij is, ik denk als je zoekt op appelvlaaivulling en de rubriek bakken&vullen selecteert je wel wat vindt.

@ Machandra, ik werk veel met cremes en jam, evt vers fruit evt stukjes chocolade erin. Met de creme kun je natuurlijk hartstikke veel variaties maken  :)

groetjes Tirza     

7

Ik maak binnenkort een taart met twee lagen bonbonblocvulling en dulche de leche. De andere twee lagen worden vanillecreme met aardbeienjam. Gecombineerd dus, op uitdrukkelijk verzoek van eht bruidspaar. Ik ben er ook geen voorstander van, liever alles 1 smaak. Ik gebruik dan toch veel aardbeiencreme met jam of mascarponecreme met mandarijntjes. Champagnecreme met viervruchtenjam of framboos is ook erg lekker en lang houdbaar.

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

wat vinden jllie veilige vullingen dan en welke gebruiken jullie meestal?

lindadeblock schreef:

met 'veilige vullingen' worden vullingen bedoelt die niet in de koelkast hoeven, zoals jam of botercreme e.d.

groetjes Tirza     

ik heb eens wat zitten rondneuzen, botercreme met champagne ipv water lijkt me ook wel erg lekker bij appelvlaaivulling of met inderdaad frambozenjam

11 Laatst bewerkt door lindadeblock (18-05-2010 11:55)

ik ga het gewoon proberen heb nu botercreme in de shop besteld. alle varianten die ik tot nu toe zelf gemaakt heb verschrikkelijk!
misschien dat ik hieri indd meer mee kan want deze botercreme kan je dus gelijk als vulling gbruiken of nog extra smaken aan toevogen als ik het goed begrepen heb! ik ben toch meestal van al het verse maar ja als een taart te labng buiten koeling staat is dat ook nie echt handig!

@Addy
Bij jouw taart met bloesem/groene rand staat: Gevuld met frambozenjam en champagnecrème met frambozen. (hele mooie taart overigens)

Had je dan framboosjes (diepvries? vers?) door de bcmix gedaan?
Klinkt erg lekker ook!

tipsytaartje schreef:
lindadeblock schreef:

met 'veilige vullingen' worden vullingen bedoelt die niet in de koelkast hoeven, zoals jam of botercreme e.d.

Dan kom je toch alleen maar op botercreme varianten en jam of vlaavulling uit. Ik zo namelijk niets anders weten wat niet in de koelkast hoeft.

14

Lot schreef:

Ik maak binnenkort een taart met twee lagen bonbonblocvulling en dulche de leche.

Mag je die uit de koelkast bewaren?

15

Saskia mv Lisa schreef:
tipsytaartje schreef:
lindadeblock schreef:

Dan kom je toch alleen maar op botercreme varianten en jam of vlaavulling uit. Ik zo namelijk niets anders weten wat niet in de koelkast hoeft.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15183
:Y

groetjes Tirza