1

Onderwerp: wie heeft voor mij de gouden tip

om goed te stapelen?

Ik gebruik altijd maiskolfprikkers of houten stokjes om te stapelen. Ook knip ik ze allemaal op gelijke hoogte af en steek ik er naar mijn idee altijd genoeg in... Maar toch dijt de onderste taart altijd een beetje uit...

En dat wil ik niet meer!!!

Maar gek genoeg is dit bij mijn bruidstaart niet gebeurd... Zou dit misschien komen omdat ik daar 2x bekleed heb.. dat dat toch wat steviger is? Want mijn marsepein is normaal meestal maar een mm of 3 dik... en ik gebruik swiss meringue crème die NIET uit de koelkast komt.. dus dat is misschien ook wat minder stevig...

Hoeveel stokjes zouden jullie in deze stapeltaart steken:
7.5 cm     
15 cm      (?? aantal stokjes)
22.5 cm   (?? aantal stokjes)
30 cm      (?? aantal stokjes)

Ze komen allemaal op elkaar...

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

2

Re: wie heeft voor mij de gouden tip

Hi,

Hier staat een mooie how to:
http://www.tartacadabra.com/nl_main.html

Succes!

Groet Machanda
MMMTaart.nl

Have a Nice day!

3

ja die ken ik maar toch doe ik wat fout denk ik ..... en weet niet zo goed wat... :/

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

4

MM, das balen.
Tja ik kan je helaas niet verder op weg helpen,
gezien as zaterdag mijn eerste stapeltaart op de planning staat.
Dus ik heb nog geen ervaring met stapelen.

Zou het misschien kunnen dat je de stokjes teveel op elkaar hebt staan.
Waardoor je onder de zijkant van de taart te weinig steun hebt?
Of misschien een te zachte vulling zonder dijkje.
Zijn wat losse flodders, maar wie weet heb je er wat aan.

Have a Nice day!

5

tsja bedankt voor het mee brainstormen maar ik spuit altijd een dijkje en doe de stokjes toch altijd ook echt aan de zijkant... daarom snap ik het ook niet :s

Groetjes Maris

6

Heb een beetje hetzelfde probleem. Ik denk dat bij mij de stokjes te diep in de taart zitten. Ik knip of snijd ze te laag af denk ik, waardoor het taartje toch nog een beetje drukt. Misschien is dit het bij jou ook?

7

ja misschien wel...  ik knip ze net boven het fondant af...

Maar hoe dan? Want als je het hoger doet krijg je toch een kier?

Groetjes Maris

8

Ik denk dat het ook al wel veel helpt als je de taart voor het bekleden even goed op laat stijven, cq de taarten pas stapelt als ze goed koud zijn. Ik denk dat het zakken vooral direct na het stapelen al zakken doordat de botercreme in jouw geval dan wat slap is. Op zich steunt de taart de taart wel op de stokjes, maar toch....
Heb je met een eenlaagse taart helemaal geen last van uitpuilende vullingen?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

9

nee met 1 laagse taart zijn ze altijd SUPER strak al zeg ik het zelf! Kijk maar op me site :)  en ik vul ze ook altijd best wel dik. Altijd eerst een flinke dijk en daar lekker veel jam in en dan een lekkere dikke laag crème... Dus ik denk dat je gelijk hebt! Mijn taarten zijn niet stijf genoeg :lol:

Groetjes Maris