1

Onderwerp: Vraag over zelfgemaakte MMF en bekleden met MMF

Ik heb eergisteren zelf MMF gemaakt en MMF tot een mooie  bal gekneed. Gisteren wilde ik MMF uitrollen en het was plakkerig en niet dun (was ca 0,5 cm) uit te rollen. Het was heel stug, maar tegelijkertijd ook rekbaar. Ik kon met de uitstekers en met een mes niet eens normaal figuren maken.

Nou heb ik gisterenavond diverse draadjes over bovenstaande probleem gelezen.

Nu heb ik nog een aantal vragen:

Vraag 1:
Waarschijnlijk heb ik te weinig poedersuiker gebruikt. Kan ik, nadat ik MMF kort in de magnetron heb opgewarmd, alsnog meer poedersuiker toevoegen?

Vraag 2:
Als je MMF laat smelten, moet het dan echt een soepje (lees: vloeibaar) worden of alleen beetje gesmolten zijn. Ik lees wat tegenstrijdige berichten hierover.

Vraag 3:
Moet je bij het uitrollen bij MMF en het gebruik van uitstekers/messen juist poedersuiker, maizena of plantaardig vet gebruiken? Heeft dit ook nog gevolgen voor de smaak?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2

Re: Vraag over zelfgemaakte MMF en bekleden met MMF

Vraag 1:
Waarschijnlijk heb ik te weinig poedersuiker gebruikt. Kan ik, nadat ik MMF kort in de magnetron heb opgewarmd, alsnog meer poedersuiker toevoegen?
Als jou MMF erg plakkerig is dan hoef je em eigenlijk niet in de magnetron te gooien.. gewoon kneden op poedersuiker. (en ook niet in de koelkast bewaren.. daar wordt et alleen maar een plakbende van)

Vraag 2:
Als je MMF laat smelten, moet het dan echt een soepje (lees: vloeibaar) worden of alleen beetje gesmolten zijn. Ik lees wat tegenstrijdige berichten hierover.
Ik heb geen flauw idee waarom je de MMF zou willen smelten of bedoel je de marshmellows?  de marshmellows hoeven geen soepje te worden alleen een egale plakkerig massa  :Y

Vraag 3:
Moet je bij het uitrollen bij MMF en het gebruik van uitstekers/messen juist poedersuiker, maizena of plantaardig vet gebruiken? Heeft dit ook nog gevolgen voor de smaak?
Uitrollen op maizena of crisco veranderd de smaak niet.. uitrollen op poedersuiker maakt de boel meer zoet.. maar ja dat heb je toch met MMF.

Ik kan niet veel meer aan bovenstaande toevoegen.

Kan je wel mee geven. Dat ik met de laatste MMF die ik gemaakt had achteraf ook te weinig poedersuiker gebruikt had. En heb zelfs na het kleuren van de mmf nog meer poedersuiker toegevoegd net zo lang tot dat ik het goed kon gebruiken.

4

Uiteindelijk is het me wel gelukt om mijn taart te bekleden, maar de bekleding was meer dan 0,5 cm dik.

Ook het maken van puzzelplaatje was heel lastig. Ik heb uiteindelijk met een schaar alles moeten uitknippen. Snijden lukte niet.

Ik heb inmiddels op in andere topics gelezen dat ik de MMF nog langer moest doorkneden. Dat ga ik maar de volgende keer doen...misschien met vaderdag.