1

Onderwerp: mokka vulling?? slagroom of botercreme?

Ik moet een mokkavulling maken. Kan ik gewoon een eetlepel oploskoffie door de botercreme doen? Of is door de slagroom lekkerder?

Sinds begin december 2009 taart addict!

2

Re: mokka vulling?? slagroom of botercreme?

Ik weet het antwoord niet, maar ik lees graag even mee..
Vroeg het mezelf ook af.

3 Laatst bewerkt door mniek (16-04-2010 09:44)

Ik zou het met botercrème maken. Lijkt mij lekkerder.....

*vraag niet goed gelezen* Ik heb dit gekopieerd uit de recepten hier links.
1.Direct verwerken is het best, als de creme opstijft is hij moelijker uit te strijken. 2.Voor mokkacrème kun je ook webshopmix voor botercrème gebruiken. Voeg 1 el. oploskoffie toe aan het mixmengsel.

Volg je hart...want dat klopt!

4

Heb gisteren de mokka creme/vulling geprobeerd te maken, maar het liep zo mn kapsel uit :S
Volgens het recept als vermeld op de website.... zal misschien aan mij liggen, maar vond het er erg dunnetjes uit zien.

Help? Tips?

5

Met Pasen heb ik een taartje gemaakt gevuld met een laag mokkacreme en een laag baileysvulling. Beide recepten kwamen ook van hier op de website.
Ik heb geen problemen gehad.

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

6

ik heb het recept van hiernaast twee keer gemaakt en verwerkt in een mokkataart,ik moest het zelfs niet te lang laten staan anders kon ik er geen toefjes mee mee spuiten. ik vond het eigenlijk iets aan de stevige kant.

7

Ik heb uiteindelijk Slagroom met klopfix, suiker en een zakje nescafe cafe mocca oploskoffie opgeklopt! Smaakte heerlijk! Alleen een beetje sterk dus de volgende keer wat minder oploskoffie

Sinds begin december 2009 taart addict!

8

royal icing maken volgens het recept hier opt forum en dan een eetlepel water met vier eetlepels oploskoffie mengen dat eronder mengen en daar 250gr boter bij voor te bakken maar die toch zacht is gebruik soja boter zoals alpro soja enz...

9

Zo maak ik heerlijke mokka:
gewoon de mix voor botercreme nemen.
Ik doe er geen extra water bij, gewoon twee zakjes oploskoffie en nog een schep nescafe bij de mix voor botercreme  doen en dat laten opstijven;
en ook nog een beetje gesmolten chocola of een schep chocopasta erdoor -maakt het nog lekkerder!

10

ik heb in de kletskoppen gisteren ook een mokkacreme vulling gemaakt en deze kan volgens mij ook heel goed in een taart...

recept staat op de site van bakshoponline

11

ik heb door de merengue botercreme gewoon patidess met mokka smaak gedaan; hmmmmm en lekker makkelijk (hou ik van hahaha)

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

12

suzanne1984 schreef:

Ik heb uiteindelijk Slagroom met klopfix, suiker en een zakje nescafe cafe mocca oploskoffie opgeklopt! Smaakte heerlijk! Alleen een beetje sterk dus de volgende keer wat minder oploskoffie

hoeveel slagroom heb je gebruikt??

het bakvirus opgelopen sinds 5 jan 2010 conculsie geen ontkomen meer aan