1

Onderwerp: Gevraagd: Recept hazelnootschuimtaart

Wie heeft voor mij het recept voor een lekkere hazelnootschuimtaart.
Ik bedoel zoals die gebakjes van de bakker.
Een vriend van mij vind dit zo lekker en vroeg mij of ik dit niet eens voor hem kan maken.

Alvast bedankt!

Groetjes Karin

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

2

Re: Gevraagd: Recept hazelnootschuimtaart

Ik heb hem van internet gehaald :) weet dus niet of hij lekker is

Ingredi

3

je bent er eieren vergeten bij te zetten ;)

150gr eiwit bij deze dus :lol:

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

4

Ooh wat stom :o

5

Bij de recepten staat het recept voor notenbodem van ladysharon. Als je deze maakt met hazelnoten, heb je vrijwel exact dezelfde schuimvulling als in de hazelnootgebakjes. En met de mix voor botercreme (hier van de webshop), met oploskoffie, maak je in no-time een lekkere mokkacreme. Als je deze nog met chocolade overgiet en/of door de nootjes wentelt heb je denk ik een heel lekker mokka schuimtaartje.

bedankt dames!
Ik ga binnenkort eens wat proberen.

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

7

Hier nog 1 recept maar dan zonder alcohol.

Ingredienten
3 eiwitten
150 gr suiker
50 gr hazelnoten onvelt
250 gr roomboter
375 gr poedersuiker
sterke koffie (half kopje)
pistachenootjes

Benodigdheden
bakplaat
mixer met gardes
kleine koekepan
oven
spuitzak met een grove kartelmond

Bereiding
maak de hazelnoten fijn (niet te fijn), er mogen best nog wel wat grove stukjes in zitten, en rooster deze in de koekepan.
verwarm de oven voor op 140 gradenen bak hem in 2 uur af
klop de eiwitten stijf, en voeg telkens wat suiker (gewone suiker, 150 gr)toe, en klop het dan weer helemaal glad.
meng als laatste er de hazelnoten door.
leg op een bakplaat een vel bakpapier en maak van het mengsel 2 grote rechthoeken a 4/5 centimeter hoog
bak dit in 2 uur af in de oven
maak als de schuimgedeeltes zijn afgekoeld de vulling
zorg dat de boter op kameretemp. is, en klop dit met de poedersuiker door elkaar, voeg dan op gevoel en smaak de koffie toe, begin met 4 eetlepels, en dan lepel voor lepel, tot hij op smaak is
spuit dit royaal op het een gedeelte van het schuim, en leg de andere erbovenop, spuit daar de rest van de creme op.
als laatste leg je er wat fijn gemaakte pistachnoten op (ook dit weer niet te fijn er mogen ook hier wat grove stukken in zitten, en als het lukt ook wat aan de zijkant

Opmerking
het lekkerst is hij op kamertemperatuur

Bron: http://www.kookjij.nl/recept-hazelnootschuimtaart

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

Hoi Karin,

ik heb wel ook nog een recept van Nougatine taart. Ik vind hem erg lekker en smaakt net als de gebakjes van de bakker.
Je moet dan van die schuimpjes (bij de koekjesafdeling) pakken. Weet je welke ik bedoel? het zijn van die toefjes.
hier komt het recept:

5 zakjes schuimpjes
4 pakjes slagroom
1 zakje nougatine nootjes
3 zakjes klop klop
springvorm? 26 cm

op de bodem van de springvorm een laag schuimpjes, klein gemaakt en dan slagroom met suiker en klop klop erover.
Weer een laag schuimpjes. Dan de rest van de slagroom gemengd met geperste schuimpjes erover. De nougatine nootjes erover heen en garneren met schuimpjes. 2 á 3 uur in de diepvries.

Voordeel is je hebt geen oven nodig alleen de vriezer. een half uurtje voor serveren uit de vriezer halen en dan jam jam!!

GR. Jewel

even een vraagje de klop klop maak je die dan eerst met de melk aan of doe je de poeder gewoon meteen bij de slagroom heb alles klaar staan maar kon dit niet uit het recept halen

groetjes anita

10

klop klop doe je altijd meteen door de slagroom heen.

11

HUH?? klop klop IS (nep) slagroom. Bedoel je dan niett klopvast?
Alhoewel 3 zakjes me dan veel lijkt, alhoewel, op 4 keer slagroom valt dat wel weer mee.

Ik heb het 1,5 week geleden geprobeerd.
Beetje een combinatie van de recepten en eigen idee.

Ik heb het zo gemaakt:

50gram hazelnoten gehakt en daarna geroosterd in een koekepan.
3 eiwitten en 150 gram suiker samen opgeklopt en vervolgens de hazelnoten erdoor gespateld.

Hier 2 gelijke rondjes van gemaakt op bakpapier op een bakplaat.
Dit 1 uur in de oven op 150 graden.

Dit af laten koelen.

Vervolgens 2 eetlepels oploskoffie opgelost in 2 eetlepels heet water.
Dan heb ik de botercreme van de webshop gemaakt alleen voor het water gebruik ik de oploskoffie aangevuld met water tot de benodigde hoeveelheid.

Als de schuimplaten zijn afgekoeld de eerste op de taartkarton gezet.
Een laag van de mokkacreme erop gespoten.
Dan de andere schuimlaag erop.
En bovenop toefjes mokkacreme gespoten.
Had nog een beetje over dus aan de zijkanten nog een beetje erbij gespoten.
En bovenop nog wat hele hazelnoten ter decoratie.

Ik heb hem zelf niet geproefd, maar de vriend waar ik de taart voor had gemaakt vond hem geweldig!!

De mokkacreme heb ik wel even geproefd en was inderdaad erg lekker, het schuim heb ik niet geproefd maar rook heerlijk!.

Hier nog even een fotootje:
http://i94.photobucket.com/albums/l114/kis855/IMG_0784.jpg

13

chokoala schreef:

Alhoewel 3 zakjes me dan veel lijkt, alhoewel, op 4 keer slagroom valt dat wel weer mee.

O sorry, dat is klop vast ja. even in de war.

14

chokoala schreef:

Sorry dat ik nu pas reageer. Heb met buikgriep in bed gelegen.
Dit recept heb ik ook gekregen en het is toch klop klop en ja 3 zakjes. Wat ik begrepen heb is het toch voor de stevigheid. Ik heb de taart altijd zo gemaakt en de verhouding met de slagroom is precies goed. Het geheel wordt dan ook wat luchtiger.

15

Hier staat zo'n zelfde recept. alleen zijn de verhoudingen anders

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=33153

16

hallo baksters,

ik ben zelf een behoorlijke leek op bakgebied, maar vind het wel heel leuk om dingen uit te proberen en ben gek op schuimgebak, dus die hazelnootschuimtaart is wel wat voor mij. Domme vraag misschien, maar: nu las ik dat je koffie toe moet voegen, hoe werkt dit? moet deze helemaal afgekoeld zijn voordat je dit aan de rest toevoegt?