1

Onderwerp: help, mijn taart is nat (ontdooi-probleem)

hopelijk heeft iemand tips/een oplossing...

vanochtend heb ik mijn taart uit de vriezer gehaald (van de week gebakken/gevuld/bekleed) om hem af te stylen voor morgenochtend maar nu is mijn marsepein heel nat, er ligt echt een laag vocht op... wat te doen? 9en hoe voorkom ik dit de volgende keer?

0, ja, ik heb voor het ontdooien het folie eraf gehaald omdat ik bang was dat het er anders aan vast zou plakken en het dan echt mis zou kunnen gaan... (of had ik het er juist om moeten laten....???)

cakewemake op facebook!

2

Re: help, mijn taart is nat (ontdooi-probleem)

Wat je moet doen is rustig afwachten. Het droogt namelijk met de tijd weer op. Het is condens die de taart kwijt moet.

De volgende keer je taart NIET in folie wikkelen maar gewoon in een taartdoos zetten met daaromheen een pedaalemmerzak. Zo zet je hem in de vriezer. Als je hem nodig hebt haal je hem 24 uur van te voren uit de vriezer en zet hem MET taartdoos maar ZONDER pedaalemmerzak in de kolekast. En dan wachten tot ie ontdooit is. Ik hoop dat het duidelijk is voor je.

Volg je hart...want dat klopt!

3

In een doos de vriezer in en dan weer ontdooien in de doos

Tel wat je hebt en NIET wat je mist!
http://www.taartvandaphne.webklik.nl

Wat voor grote vriezers hebben jullie dat je de taart met taartdoos en al in de vriezer kunnen stoppen. Dat zal hier nooit lukken. Dus hoe doe je het dan.

5

Ik vries in zonder doos, zodra de taart bevroren is plastic zak er omheen. Bij het ontdooien plastic er af en zonder iets 24 uur in de koelkast langzaam ontdooien.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

Niet aankomen, afblijven en rustig op laten drogen. Volgende keer geen folie eromheen, of meteen nadat je hem uit de vriezer haalt eraf halen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7

en als het te lang duurt voordat het droog wordt, ventilator op lage stand erop laten blazen, dan is het zo droog

monique53 schreef:

en als het te lang duurt voordat het droog wordt, ventilator op lage stand erop laten blazen, dan is het zo droog

kijk dat vind ik nou een goede tip

9

monique53 schreef:

werkt dit echt echt echt ???

de laatste keer dat ik een taart liet ontdooien was me fondant echt heel nat ! had hem 24 uur van te voren uit de vriezer in de koelkast laten ontdooien maar nog zooo nat ......dus dit zou de truc moeten zijn ?

Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt !

10

ventilator werkt prima. Kijk ook eens naar de luchtvochtigheid in huis, als die hoog is, heb je echt een ventilator nodig.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

11

hoe kom ik daar achter dan ?  :o

Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt !