1 Laatst bewerkt door LetsgoKelly (04-05-2010 11:45)

Onderwerp: Babyshower, niet zo tevreden

Hallo allemaal!

Ik mocht voor een babyshower een stapel taart maken in de kleuren van het geboorte kaartje. Erg leuk om te doen en over de kleuren en het ontwerp ben ik ook tevreden maar niet over de lagen.

Ze zijn niet strak en de vulling puilt eruit.  :(

Kan het zijn dat mijn bovenste laag vulling zo zwaar is dat hij de onderste laag eruit duwt ofzo? Of vul ik de taart te royaal?
Ik heb namelijk het idee dat mijn gesneden lagen biscuit niet stevig/dik genoeg zijn om de vulling te "houden".

De giraf hield zijn koppie ook wat scheef :) Die heb ik naderhand nog recht gezet.

Als er iemand nog tips heeft... GRAAG!

De bovenste taart is gevuld met chocolade mousse en vanillecreme. De onderste taart met aardbeiencreme en vanillecreme.

http://img.photobucket.com/albums/v460/devennetjes/Taarten/taartkelly.jpg

2

Re: Babyshower, niet zo tevreden

Wat jammer dat de vulling idd wat uitpuilt, want het is een hardstikke leuke taart!

Heb je de onderste taart wel gestut? En waarmee?
Ik gebruik meestal kitkat om mee te stutten.

Verder spuit ik voor het vullen een dijkje van botercreme en dat laat ik opstijven in de koelkast. Dan is het extra stevig en kan het de vulling beter tegenhouden. Na het afsmeren zet ik de taart ook nog in de koelkast. Ideaal is om de afgesmeerde taart een hele nacht in de koelkast te laten staan, maar daar heb ik ook niet altijd tijd voor.

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

3

ik doe het ook zoals hier boven :Y
vind het wel een heeele leuke taart :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

4

er zijn een heleboel dingen die er voor kunnen zorgen dat het een beetje inzakt.
hij kan te zwaar zijn, maar dat gaat meestal in combi met warm (merk ik zelf).
heb je ook dijkjes gemaakt? ik doe dat namelijk altijd. zo zorg je er voor dat het niet uitpuilt.
heb je ook douwels of andere stokjes gebruikt? anders zakt hij in.
en meestal laat ik zelf de taarten los van elkaar even uitharden. en dan pas zet ik ze op elkaar.

maar! ik vind hem erg leuk hoor ;)

Enthousiaste groet, Maxime

5

Bedankt!
Ik heb mikado's gebruikt om te studten.
Maar het was ook al voordat ik ging stapelen dus daar is het niet door gekomen. Het is waarschijnlijk wel erger geworden door het stapelen..

Ik heb ook dijkjes gespoten maar het kan wel zijn dat de vulling misschien te warm is geweest? De bc was wel op kamertemperatuur en het 'inzak proces' begon al toen ik de taart had afgesmeerd.

Ik ga het de volgende keer ook doen zoals hierboven beschreven, meer in de koelkast :D  en iig studten met kitkat's dat lijkt me ook beter.
Bedankt voor de tips!

En afsmeren heb je dat ook met botercreme gedaan? Daar kan het ook aan liggen. Het beste is om af te smeren met botercreme 1:1

Als dit goed afgekoeld is, dan zakt de taart ook veel minder in!
Ik gebruik altijd houten douwels om te stutten, of maisprikkers. Dat is nog steviger als kitkat.

Succes!

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

7 Laatst bewerkt door LetsgoKelly (04-05-2010 12:22)

Ja afsmeren met botercreme van de mix. Volgende keer ook maar 1:1 maken dan.. Maar die vind ik niet zo lekker.

Maisprikkers? :o   [edit] google is my friend

Ik smeer nu ook af met 1:1 en dat is het echt het beste. Ik vind het wel lekker, wel roomboter gebruiken en een theelepeltje vanillearoma bijv. erdoor. Niks mis mee hoor.

9

Wel leuke kleuren en leuk ontwerp :Y

If life gives you lemons, make lemonade

10

Toch een leuke taart geworden!

De enige verslaving met een zoete (bij)smaak!
Karin