1 Laatst bewerkt door Nicole81 (30-04-2010 18:00)

Onderwerp: Bewaren biscuit

heb net de bescuit gemaakt,
wil hem dan morgen gaan vullen en afsmeren en bekleden en decoreren.
De taart is voor zondag!

maar wat kan ik nou het beste doen met de biscuit als ik niet wil dat hij uitdroogt ;

* koelkast
* in een zak luchtdicht verpakken
* invriezen en morgen dan weer ontdooien ? ook beetje raar voor zo kort of niet?
* iets anders..

Hellup me ;)  hij staat nu maar in de koellkast omdat ik niet weet wat ik moet doen

2 Laatst bewerkt door Nicole81 (30-04-2010 18:00)

Re: Bewaren biscuit

:rolleyes:

3

Je kan hem in de koelkast zetten, ik laat hem soms gewoon op het aanrecht staan als ik te lui ben (best niet doen als je huisdieren hebt  :+ ). Invriezen zou ik niet doen want het is niet zo lang, na het versieren de taart gewoon in de koelkast zetten (als je bijvoorbeeld slagroom als vulling gebruikt) en anders mag die gewoon uit de koelkast hoor.

groetjes Sarah

4 Laatst bewerkt door Nicole81 (30-04-2010 18:09)

Okee thanks!

ik heb een mascarpone vulling kan het beste ook de koelkast in denk ik...of wordt mascarpone niet zuur buiten de koelkast?

hoe lang kan je sowieso een biscuiit van te voren maken, maw hoe lang is deze houdbaar , en lekker, buiten de vriezer?

bestaat er trouwens op het forum niet een topic of iets over houdbaarheid en bewaren van dingen enzo...

want vraag het me ook af met botercreme....

5

ik lees even mee!
Wij gaan vrijdag op vakantie dan wil ik mijn taartje afhebben versierd en al!
maar we eten hem 's avonds pas op...vulling bokkenpootjesvulling , zit slagroom doorheen..
En vers fruit...
In de koelkast doen in het vakantie huisje? of gewoon op het aanrecht?!
gaat niet alles smelten in de koelkast?

6

Verder doe ik als ik meerdere taarten moet maken ze in de vriezer heb er nu nog een paar haha :P
is het voor de volgende dag dan maak ik hem en laat hem gewoon afkoelen voor een nachie..en begin er de volgende dag dan verder aan dus vullen en versieren enzo!

7

anybody? :think:

Hoi hoi,

mascarpone vullingen altijd in de koeling!
Wordt zuur anders maar gaat ook lopen als hij huiskamertemp krijgt.

(Ik kan t weten haha, heb een megaproject verknalt omdat ik de taart buiten de koeling had laten staan, gevuld met mascarpone, mijn gestapelde 3D taart van schoen en cadeaudozen was helemaal ingezakt en het fondant was gaan smelten :s )

Verder kan ik uit ervaring alleen maar zeggen dat wanneer je de biscuit langer dan 12 uur buiten een verpakking, zonder bekleding, laat staan deze uitdroogt en niet meer lekker is.

Je kan hem prima buiten de koeling bewaren, op een koele plek (bijv. kelder, bijkeuken) zodra hij gevuld, bekleed en afgekleed is met marsepein/ fondant.
Hierdoor blijft het biscuit luchtdicht en kan hij niet uitdrogen  ;)

Let wel op dat je hem dan hebt afgesmeerd en gevuld met botercreme en/of jam.
En niet met een vulling die gekoeld moet worden :+

Maar ik zeg al is uit eigen ervaring, misschien doet iemand anders het wel anders  :D 

heel veel suc6 groetjes Jantien