1

Onderwerp: 2 taarten aan elkaar zonder naad bekleedtips gevraagd

de titel zegt het al, ik moet 2 vierkante taarten aan elkaar plakken tot 1 grote taart, maar ik wil natuurlijk geen naadje in het midden zien als ik bekleed heb.

Heeft iemand tips voor mij?

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: 2 taarten aan elkaar zonder naad bekleedtips gevraagd

Dit moet toch goed op te lossen zijn met botercreme?
[Ik zou dan wel een dikkere laag erop smeren.]
Icing?
2x bekleden? En zo nodig dus de eventuele naad invullen/ophogen?
Mocht je een naad hebben, camoufleren?

3

Goed afsmeren met botercrème. Ik heb het pas gedaan met een iPod taart. Beide taarten eerst gesneden en dan telkens twee plakken tegen elkaar aanleggen en waar de plakken elkaar raken een beetje botercrème 1:1 om ze aan elkaar te maken. dan vulling en de volgende plakken weer aan elkaar met wat bc. Dan weer vulling en de laatste plakken cake er op. Daarna alles goed afsmeren met botercrème en je ziet niet meer dat het twee taarten zijn.
Zie hier mijn resultaat van de iPod taart.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=85190

4

Lune ik heb laatst gelezen dat ze een stuk kapsel kruimelig maken daar botercreme doorheen roeren,en zo dicht maken.Jammer ik heb net dat tijdschrift uit geleend, maar ik weet zeker dat zij dat zo doen. :Y

groetjes van Ann

5 Laatst bewerkt door smollebulle (02-05-2010 13:53)

djehr schreef:

Goed afsmeren met botercrème. Ik heb het pas gedaan met een iPod taart. Beide taarten eerst gesneden en dan telkens twee plakken tegen elkaar aanleggen en waar de plakken elkaar raken een beetje botercrème 1:1 om ze aan elkaar te maken. dan vulling en de volgende plakken weer aan elkaar met wat bc. Dan weer vulling en de laatste plakken cake er op. Daarna alles goed afsmeren met botercrème en je ziet niet meer dat het twee taarten zijn.
Zie hier mijn resultaat van de iPod taart.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=85190

:Y

Zo heb ik het ook gedaan met mijn * 8 * taart, twee ronde taarten aan elkaar geplakt. Je vult dan beide taarten als 1 laag.

http://94.100.114.163/864800001-864850000/864808101-864808200/864808185_5_NdAH.jpeg

6

Oh die is ook leuk Lune! Strak bekleed ook :thumb:

7

djehr schreef:

Oh die is ook leuk Lune! Strak bekleed ook :thumb:

:lol:  :lol:  :lol:
Ja dankje!
:lol:  :lol:  :lol:

8

Zou idd een berg botercrème gebruiken.

Maar dan nog is zo'n naad kwetsbaar... Ik zou denk ik de plakken verschuiven zodat er geen hele naad ontstaat tussen de twee taarten?
Dus bv als je in drie lagen snijdt:
-twee onderste plakken naast elkaar leggen
-dijkje en vulling erop
-dan een hele middelste plak midden op het geheel leggen
-de andere middelste plak overdwars doormidden snijden
-ene helft links van de hele plak, andere helft rechts
-dijkje en vulling
- bovenste plak zoals de onderste, dus naast elkaar leggen

Zag ze bij CakeBoss ook zo werken als de taart groter moet zijn dan de 'sheets' die ze bakken, zeg maar een soort van metselverband ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be