1 Laatst bewerkt door CindyM (29-04-2010 13:30)

Onderwerp: Teigetje voor Julia's 1e verjaardag (van topic roze smurf ziekenhuis)

Nou daar is die dan eindelijk! Mijn kleine meid (van het topic 'roze smurf van 11 maanden in het ziekenhuis' bij Babbel na het Bakken) werd EINDELIJK 1 jaar en na alle ellende wilde ik een extra mooie taart voor haar maken. En ik vind dat hij best aardig gelukt is alhoewel hij er in mijn gedachten toch echt nog mooier uitzag.

http://banaan.zeelandnet.nl/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=78470&g2_serialNumber=2.jpg

26 cm, 22 cm, 12 cm. Allemaal vanillebiscuit. Paarse taarten zijn gevuld met zelfgemaakt bbr en aardbeienjam, roze taart is gevuld met chocoladeganache en frambozenjam. Afgesmeerd met botercreme en bekleed en gedecoreerd met zelfgemaakte mmf en zelfgemaakte echte fondant.

En nu een foto met meppertje. Die heb ik niet apart gefotografeerd helaas.

http://banaan.zeelandnet.nl/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=78485&g2_serialNumber=2.jpg

Maar dan heb ik toch even een vraagje aan de meer ervaren taartenbaksters hier in ons midden. Ik ben overduidelijk nog een beginner maar ik ben in totaal (bakken, vullen, afsmeren, bekleden, decoreren) 12 uur bezig geweest met deze taart (+meppertje) . Ben ik nou zo traag.... of valt het wel mee?

Alvast bedankt voor het kijken.

2

Re: Teigetje voor Julia's 1e verjaardag (van topic roze smurf ziekenhuis)

Wat een mooie taart geworden.
Ik vind het nog wel meevallen ik heb onlangs ook 15 uur over een tom en jerry taart gedaan. Welliswaar 3D maar ben ook al anderhalf jaar bezig. En ik ben ook wel een pietje precies.

Groetjes Maroesja

3

Erg mooi gedaan!

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

4

mooi hoor. ik zit er ook heel lang aan, maar  decoreer ook nog maar sinds een paar maanden.
en nog een gelukkige verjaardag voor de klein.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

5

Mooi gedaan hoor

Gefeliciteerd en mooie taart! Ik vind die bijtjes altijd zo leuk op een taart. Moet ik ook nog een keer doen.
Ik ben ook nog een 'absolute beginner' en doe ook nog lang over taarten maar merk wel dat ik er gaandeweg meer handigheid en snelheid in krijg. Ik heb nu ongeveer 10 taarten gemaakt sinds januari. Ik verdeel het ook over meerdere dagen. Eerst het biscuit wat dan vervolgens de vriezer in gaat. Dan de decoraties die van tevoren gemaakt kunnen worden. Botercreme heb ik inmiddels in porties in de vriezer zodat ik dat niet elke keer opnieuw hoeft te maken. Vullingen denk ik nu ook niet meer heel erg lang over na want ik weet inmiddels wat ik lekker vind. En zo lijkt het als ik dan de taart 'echt' ga maken dat er niet zo heel veel tijd in is gaan zitten  :D
Ennuhhh een stapel taart heb ik me nog niet een aan gewaagd dus daar kan ik qua tijd niks zinnig over zeggen...

Life is what you bake it.

Wat een ontzettend leuken en lieve taart  :thumb:
Van Harte Gefeliciteerd met jullie Kanjer  :+

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

8

Zeker goed gelukt!!
Ik doe het al wat langer, maar 12 uur voor zo'n taart is zeker niet gek!

groeten Annemieke
Cake It

9

Wat een leukerdje......... :)