1

Onderwerp: vulling petit fours

ik heb rond gekeken maar mijn antwoord nog niet gevonden.(voor het eerst geloof ik)
ik wil namlijk petit fours maken maar wellke vullingen kan ik hiert het best voor gebruiken. mijne gaat r niet tussen want die gast lekken!
ik houd er niet van om me botercreme te vullen dus at zelf an de smaken

vanille
choco
aardbei

te denken maar welek recepten en ingredienten kan ik hier het beste voor gebruiken?

2

Re: vulling petit fours

ik heb mijn PF gemaakt met jam en een laagje Botercreme gemaakt van de mix uit de webshop (met extra vanille)

Wellicht kan je slagroom met klopfix doen en dan een smaakje toevoegen. Bijvoorbeeld vanille en dan op een laagje aardbeienjam

3

ik maak ze met slagroom met manderijndjes en daarna nog een laagje merengeubotercreme  :9

Lekker feestelijk rond.....

4

Of een bavarois maken? Er staan er een aantal in de recepten hier. Of chocoladeganache gecombineerd met viervruchtenjam.

is die menrique botercreme de botercreme extra?

6 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (29-04-2010 09:34)

nee, dat is niet hetzelfde.
meringue botercreme zit een suikerstroop met geslagen eiwitten doorheen. Maar je kan hem ook op andere manieren maken.
kijk maar eens op youtube.
mij lijkt een aardbeiden bavarois, of verstevigde mascarpone fruit creme wel erg lekker erin. anders wordt het zo zoet... 
wanneer moet je ze maken?

ik zie je de 11e.

I never met a calorie I didn't like....

ik heb nog geen opdracht ofzo maar wil ze gewoon proberen om dat er al een aantal keer naar gevraagd is

8

Ik heb voor een tijdje terug petit fours gemaakt, en ik heb toen van dat poeder gebruikt voor bavarois.......Is dus gewoon slagroom kloppen, en die mix met iets water, en dat door de geklopte slagroom. Was best een stevige vulling vond ik. ;)

Groetjes Kirsten

9

lindadeblock schreef:

is die menrique botercreme de botercreme extra?

nee nee,

je pakt 500 gram suiker.. 250 gram eiwitten.. beetje zout die doe je in een kom.... die klop je aubermerie (in heet/kokend water) totdat de suiker opgelost is in de eiwitten.. dan doe je het in de mixer of kennie ect ect en laat je het mixen totdat die bijna is afgekoekld dan.. doe je er op kamertemperatuur 750 gram boter bij....

je hebt een heerlijk botercreme

Lekker feestelijk rond.....

10

ik gebruik altijd aardbeienvlaaivulling met banketbankkersroom..

ik weet niet of je daar iets aan heb?? :rolleyes:

11

tuurijk hier heb ik wat aan want ik zou het zelf namelij helemaal niet weten haahah ik had zelf wel beetje aan hetzelfde gedacht :D

12

Ik prak altijd vers fruit fijn tot moes, dat ertussen smeren en de rest opsnoepen natuurlijk.
Vind het zure van het fruit altijd lekker smaken met het zoete van het fondant laagje er omheen.

Make cake, not war!

13

Een laagje frambozenjam vermengd met een half bakje mascarpone en de andere laag alleen frambozenjam.
Afsmeren met slagroom ( met versteviger en zakje vanillesuiker)
Heb ik zelf een keer gebruikt voor petit fours, erg lekker!