1

Onderwerp: PME Deep Round Cake Pan of de Extra deep?

Ja dat is dus mijn vraag...

De één is 7,5 cm hoog en de ander 10 cm.
Maakt dit nu veel uit als je bijv. van beide een 25 cm aanschaft?

Of moet je in die van 10 cm ook meer biscuit bakken omdat hij anders niet zo hoog komt?

Ik twijfel namelijk tussen die 2..

2

Re: PME Deep Round Cake Pan of de Extra deep?

het licht er echt aan of je hoge biscuits wil.
ik namelijk wel maar toch heb ik de gewone gekocht.
en als ik dan een hoge wil verhoog ik ze met bakpapier.

Enthousiaste groet, Maxime

3

Nou ik heb nu een 24 cm springvorm, en die is geloof ik nog lager als de 7,5 cm... Maar die worden dan ook niet echt hoog..

4

als je hogere biscuits wil hebben moet je de eieren extra goed kloppen (in een bak heet water)
en gewoonweg meer beslag maken.

succes

ik doe zelf trouwens 4 bakmaten aan beslag meer nemen.
dus voor een mooie hoge 20cm gebruik ik de hoeveelheden van 24cm enz.

Enthousiaste groet, Maxime

5

Ja nou dat deed ik dus tot nu toe ook altijd..... Dus gewoon mee doorgaan!  ;)  :lol:

Maar eieren moeten toch juist op kamertemperatuur zijn?

Naja met mn nieuwe kennie moet het vast ook lukken!

6

Ashleey_ schreef:

Ja dat is dus mijn vraag...

De één is 7,5 cm hoog en de ander 10 cm.
Maakt dit nu veel uit als je bijv. van beide een 25 cm aanschaft?

Of moet je in die van 10 cm ook meer biscuit bakken omdat hij anders niet zo hoog komt?

Ik twijfel namelijk tussen die 2..

ik heb zelf 4maten rond hoog 10 cm en vind ze ideaal en ik hen vierkanten die lager zijn maar ik zelf vind dat gedoe met dat bakpapier niets dus ga gauw sparen voor vierkante hoge met andere woorden ik deed die van 10 cm ;)

7

Ik zelf heb de 7,5cm en klop altijd flink het beslag door en krijg daardoor ook hoge taarten. Heb al veel opmerkingen gekregen dat mijn taarten erg hoog zijn, dus vandaar dat ik toch bij de "gewone"pan blijf.

ook ik heb de 7,5 cm en ik krijg mooie hoge taarten. Ik zat ook te twijfelen tussen de 7,5 en de 10cm maar ben tevreden

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

9

Ik heb ook de 7,5 vind het hoog zat.. meestal komen ze nog ietsjes boven de rand uit.. zal met vullen rond de 10 cm zijn schat ik..

Is echt hoog zat vind ik!

10

Ik ga dit topic volgen, ben ook nog aan het twijfelen.

www.PartyaLot.nl
Taarten, workshops en catering

11 Laatst bewerkt door Keksi (01-05-2010 21:36)

Mare schreef:

Ik zelf heb de 7,5cm en klop altijd flink het beslag door en krijg daardoor ook hoge taarten. Heb al veel opmerkingen gekregen dat mijn taarten erg hoog zijn, dus vandaar dat ik toch bij de "gewone"pan blijf.

Hier ook hetzelfde. Ik heb al een aantal keren opmerkingen gehad dat de taarten te hoog zijn en moeilijk aan te snijden zijn. Ik  moest nog een aantal maten  hebben en twijfelde heel erg tussen de 7.5 en 10. Uiteindelijk is het toch de 7.5 geworden. Vind ik hoog zat.

12

ik vind 7,5 ook hoog zat al helemaal wanneer ze daarna ook gevuld zijn, zijn ze al snel 9cm  bekleed.
en hoe hoger hoe moeilijker ik het bekleden vind.
maar dat laaste kan natuurlijk ook aan mij liggen ;)

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

13

Ja dat is ook wel weer een goeie.. moet ook goed aan te snijden zijn!

Wel super fijn jullie reacties, dankjewel!

14

Ik heb 2 PME vormen van 10 en 15cm die beide 10 cm hoog zijn. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar mijn taartjes komen tot aan de rand. Ik gebruik de normale verhoudingen die hier worden aangegeven [voor de 10cm: 1 ei, 66 gram mix en 6,6 ml water] en klopt 'slechts' 5 minuten in een kleine beslagkom. Omdat ik zo kort mix, de eieren niet voorverwarm en de boter niet smelt, zou ik minder hoge biscuits moeten krijgen. De truc bij mij is dat ik niet de oven in stappen hoger zet maar juist andersom doe. Resulteert wel in niet helemaal gladde bovenkanten, maar dat heb ik bij langzaam opbouwen ook niet en bij het afkoelen, haal ik de taart eruit en zet die meteen op zijn kop. Alsnog dus een gladde boven euh onderkant ;)

Lang verhaal, maar ik zou dus de 10cm hoge nemen. Hoef je niet te verhogen en klooien met bakpapier en als je het niet nodig hebt, is het ook goed [meer opties dus]

15

Ik zou gewoon die van 7,5 cm kopen.. Als je ze dan verhoogd met bakpapier zijn ze ook zo 10 cm hoog.. Bakpapiertje is zo geknipt en tegen de zijkant aangeplakt..
Succes!

16

Ik heb ook de 7,5cm en vind ze hoog zat vooral na vullen/bekleden. Zou ik dus aanraden.

Groetjes Maji

17

Ik heb mijn eerst 10 cm hoge pan gekocht, top.

Ik ben dat geklepzeik met dat bakpapier zooooooooooo zat. Er gaat bij mij altijd wel iets mis. Bovendien kan je in deze vorm natuurlijk ook 7,5 cm taarten bakken, 10 cm hoog in een 7,5cm pan wordt wat lastiger  :+

Ben van plan de hele serie aan te schaffen * sprak ze al sparend * :/