Onderwerp: biscuit wordt nat
ik maak al een tijdje mijn taarten met een vulling van aarbeienbavarois alleen nu heb ik al taarten gehad waar het biscuit obderop een beetje nat werdt ? hoe kan dit help!!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » biscuit wordt nat
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik maak al een tijdje mijn taarten met een vulling van aarbeienbavarois alleen nu heb ik al taarten gehad waar het biscuit obderop een beetje nat werdt ? hoe kan dit help!!!
sorry beetje ongeduldig heeft namelijk wel beetje haast de tart is wel meegeggaan kon iet in een half uur wat anders maken en ze vieren de verjaardag op de camping ds vragen of ik hem wet later kon brengen was ook gen optie de taart bodem was niet kletsnat alleen de randjes toen ik dat eeen beetje met een lepen ha weggehaald was het alweer droog/droger. ik snap het echt niet. kan ik dan beter geen 2 lagen bavarois doen of moet dat niet uitmaken? ik snap het echt niet iemand anders nog tips voor andere vulling die ook echt lekker is met aardbeeinsmaak?
ik weet niet hoe het komt, ken wel het probleem dat er ineens een laag nat is (alleen nat en niet de kleur van de vulling), dus haal het topic weer een beetje omhoog
Wat ik zelf doe is bij élke vulling eerst een dun laagje (meringue) botercrème smeren. Dus een dun laagje botercrème en daarop de vulling. En dan nog een stevig dijkje rondom en goed afsmeren. Dan moet er als het goed is niks meer lekken of nat worden. Wat ik ook fijn vind is dat het voordeel hierbij is dat de taart ook veel beter aansnijdbaar is.
Hopelijk heb je hierwat aan?
iemand anders nog tips ik ga dit zeker wel proberen! maar ik hoop dat er meer mensen zijn met deze ervaring? ik wil voor zaterdag namelijk ook een taart maken voor mijn ouders om ze te bedanken voor d eprinter die ik van hun heb gekregen! jaja lief he en die moet met chipolata van mona is dat gewoon erop smeren of eerst dikker maken en hoe voor de zekerheid?!
ik maak zelf altijd voor 'natte' vullingen een dijkje. en ik smeer daarvoor ook nog de bodem en het 'dak' in met meringue botercreme. (de laag die ook dus op de natte vulling komt.
geen gelek bij mij
ik maak zelf altijd voor 'natte' vullingen een dijkje. en ik smeer daarvoor ook nog de bodem en het 'dak' in met meringue botercreme. (de laag die ook dus op de natte vulling komt.
geen gelek bij mij
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » biscuit wordt nat