1

Onderwerp: Taart zonder suiker

Ik kwam in de AH zoetstof tegen. Er stond op het etiket dat een schep suiker gelijk staat aan 1 schep zoetstof (als ik goed gelezen heb).
Betekent dat dus daadwerkelijk dat als ik normaal 150 gram suiker gebruik, ik nu 150 gram zoetstof gebruik?

.. Want taart kan altijd!!

2

Re: Taart zonder suiker

neen zoetstof is veel lichter, dus een lepel zoetstof weegt veel minder als een lepel suiker. je moet wel oppassen als je de zoetstof meebakt, dan moet je speciale zoetstof hebben die tegen bakken kan (velen zoetstoffen verliezen hun zoetkracht bij te hoge temperaturen)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

Oi, dus het is lang zo makkelijk niet als ik dacht  :(
mijn vriendin is 18 mei jarig en ik wilde als verrassing een suiker vrije taart voor haar bakken!

4

weeg het anders even af, maar de zoetstof die ik gebruikte had ik 10 gram van nodig tegen 100 gram suiker. (Stond bij mij op de pot) Of je suiker afwegen, in een maatbeker schenken en dan net zoveel zoetstof in de maatbeker afmeten. En sowieso wordt je cake/kapsel anders van structuur met zoetstof dan met suiker. Doe er een beetje extra bakpoeder bij, want het wordt anders veel compacter.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Als je een biscuit bakt volgens het recept van het forum, heb je helemaal geen suiker nodig  :)

groeten Annemieke
Cake It

6

Welk recept is dat dan?
Ik heb hier op het forum:
50 gram suiker
50 gram bloem
1 ei (maat M)
en snufje zout gevonden..
Die gebruik ik altijd..

7

Cake it schreef:

Als je een biscuit bakt volgens het recept van het forum, heb je helemaal geen suiker nodig  :)

volgens mij ben jij in de war met "geen melk"  ;)  :lol:

8

Mirjam5 schreef:
Cake it schreef:

volgens mij ben jij in de war met "geen melk"  ;)  :lol:

ja volgens mij ook, een taart zonder suiker dat kan toch niet  :grr:

Groetjes Nathalie

9

Ja, ik was iets te snel. Sorry!

groeten Annemieke
Cake It

10

ik doe het als volgt:
2 eieren
40 gram agave siroop ( is je suikervervanger)
40 gram bloem
10 gram maizena

eieren mixen tot ze heel luchtig zijn dan in 4x je agavesiroop toevoegen (blijven mixen)
en dan als laatste je bloem en maizena erdoorheen scheppen

ik vind het een heerlijke biscuitbodem zonder suiker

11

agavestroop is ook suiker. Alleen een natuurlijke. (en nee, gewone suiker is niet onnatuurlijk ;) ) Als je suiker door een stroop of een andere soort suiker wilt vervangen moet diegene voor wie het is die soort suiker wel mogen. En daar zijn dus veel verschillen in. Als je voor iemand bakt die geen gewone suiker mag dus altijd even nagaan waar wel mee gezoet mag worden.