1

Onderwerp: cake voor taart zelf maken of mix kopen

Wat doen jullie het liefste? Zelf de cake bakken of kopen jullie een biscuitmix?
Als jullie het zelf maken, hebben julie dan een lekker recept? I kwil morgne mijn 1e taart gaan maken van 26 cm doorsnee.

groet, Mar

2

Re: cake voor taart zelf maken of mix kopen

ik heb moscovisch mix en dat vind ik geweldig, kan je bij de bakker kopen

3

ik gebruik het basisrecept hier van de site, links bij de recepten

Groetjes, Dorothea.

4 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (22-04-2010 20:21)

Dot schreef:

ik gebruik het basisrecept hier van de site, links bij de recepten

Hoi Dot,

ik heb net je album bekeken en je maakt prachtige taarten. :Y
Hierboven lees ik dat je het basisrecept gebruikt van de site, dat doe ik dus ook en ik vind het erg lekker, maar mijn taartjes worden niet hoger dan een 6 of 7 cm. Nou zie ik in jouw album prachtige hoge niet ingezakte taarten, zou je me kunnen vertellen hoe je dat voor elkaar krijgt???

Dank je wel!!

5 Laatst bewerkt door Dot (22-04-2010 20:33)

Merci pour les compliments, madame Gâteau!

ik heb sinds kort nu de bakvormen van de hebshop en die zijn 7,5cm hoog. Mijn laatste taart (http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=94047) was dus mijn hoogste ooit. Ik had de vorm opgemeten en gebruik dus 1 ei per halve liter inhoud. Ik mix de eieren 15min en ze zijn daarvoor op kamertemperatuur. Ik voel tegen het eind van de baktijd of de taart al terugveert, dan is hij gaar. Dan laat ik hem nog even in een afkoelende oven staan en zakt hij zowat niet meer in. De taarten waren nu dus bijna 7cm na afkoelen. Ik vind dat zat om in 3 lagen te snijden (dus 2x vullen), dus ruim 8cm na vullen.
Hoger is ook moeilijk om te eten, hoor!

Ik weet niet of je ook bakvormen of springvormen gebruikt, maar ik heb vaak genoeg een extra laag gebakken om de taart hoog genoeg te krijgen hoor, toen ik dus nog springvormen gebruikte. (dus die mooie taarten komen niet zomaar aanwaaien hier... jammergenoeg...)

Groetjes, Dorothea.

Dot schreef:

Merci pour les compliments, madame Gâteau!

ik heb sinds kort nu de bakvormen van de hebshop en die zijn 7,5cm hoog. Mijn laatste taart (http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=94047) was dus mijn hoogste ooit. Ik had de vorm opgemeten en gebruik dus 1 ei per halve liter inhoud. Ik mix de eieren 15min en ze zijn daarvoor op kamertemperatuur. Ik voel tegen het eind van de baktijd of de taart al terugveert, dan is hij gaar. Dan laat ik hem nog even in een afkoelende oven staan en zakt hij zowat niet meer in. De taarten waren nu dus bijna 7cm na afkoelen. Ik vind dat zat om in 3 lagen te snijden (dus 2x vullen), dus ruim 8cm na vullen.
Hoger is ook moeilijk om te eten, hoor!

Ik weet niet of je ook bakvormen of springvormen gebruikt, maar ik heb vaak genoeg een extra laag gebakken om de taart hoog genoeg te krijgen hoor, toen ik dus nog springvormen gebruikte. (dus die mooie taarten komen niet zomaar aanwaaien hier... jammergenoeg...)

Dank je wel voor je uitleg :Y
Ik vul de taarten altijd maar met 1 laag, een 2 laag is dus een goede tip en nog een extra laag taart erboven op is ook een hele goede haha.
Ik heb bakvormen en spring vormen, ik zal de eieren ook iets langer mixen. :o)

Zou ik je nog 1 ding mogen vragen.
Kan je me vertellen hoe je die mooie krullen gemaakt heb op je prachige Oilily taart??
Maak je die met je sugargun, en wind je dat dan om een rietje heen of zo en dan een beetje hard laten worden???

Groetjes en nogmaals bedankt voor je uitleg!!
Femke

7

Ik heb nog nooit een biscuit gemaakt van een mix  :D . De zelfmaak recept vind ik zooo lekker dat ik de mix niet eens ga proberen  :lol: .
Never change a winning team!!

life is uncertain, eat dessert first!