1

Onderwerp: Echte slagroom

Sorry, ik weet dat er al veel over geschreven moet zijn, maar ik kan het niet vinden!
Ik wil graag een echte slagroomtaart maken. Dat lukt best natuurlijk, maar bij mij "stort" de slagroom altijd zo snel in als het op de taart is gespoten!
Ik wil zo graag van die echte mooie grote banketbakkerstoeven op mijn taart.
Wie kan mij vertellen hoe dat lukt, of waar ik kan vinden hoe dat moet?
Alvast bedankt voor jullie reactie!

groetjes
Cindy

Groetjes! Cindy
Mijn taarten kun je vinden op: http://www.mijnalbum.nl/Album=EMMHI6AR

2

Re: Echte slagroom

Als je een zakje Klop-fix aan je slagroom toevoegd ( te koop bij in de supermarkt, bij de bakspullen ) dan blijven ze goed in model .

Carpe Diem !

en anders ff tussen de recepten kijken

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

4

Hier heb ik gemaild met een banketbakker bij ons in het dorp. Zij gebruiken geen klop-fix, maar alleen suiker. En dan langzaam, dus op een lage stand kloppen, dan komt er veel lucht in en blijft de structuur van de slagroom goed. En blijft de slagroom dus heel mooi stijf.
Wat ook lekker is, wat Mascarpone er doorheen. Blijft het ook mooi stijf. Toch langzaam kloppen.
Anyway, ik had de tip van de bakker eens gebruikt. Heb een rozetje gespoten en in de koelkast gezet. Bleef echt dagen stijf.

5

ik doe er ook klopfix en een lepel mascarpone in , blijft goed stijf dan maar ik ga de tip om langzaam te kloppen ook eens uitproberen

6

Ik had het idee dat slagroom alleen stijf wordt op de hoogste stand. Ik ga dat ook eens proberen...langzaam mixen. Gebruik nu voor dat soort dingen pati creme..omdat je dat lekker stijf kunt opkloppen..maar de smaak haalt het natuurlijk nog niet bijna bij echte slagroom.

7

Dank jullie voor de tips! Ik doe er altijd wel klopfix door maar dat leek niet te werken. Maar ik zie wel wat ik verkeerd deed: snel mixen! Voortaan dus maar even rustig aan.
En die Mascapone lijkt me ook een goeie!
Bedankt!

Groetjes! Cindy
Mijn taarten kun je vinden op: http://www.mijnalbum.nl/Album=EMMHI6AR

8

ik heb altijd als ik er mascarpone door doe, dat ik soort stukjes/klontjes mascarpone proef, heel raar en vies.
iemand daar nog tips voor of ook ervaring mee????
verder doe ik op 2 bekertjes slagroom poedersuiker naar smaak en 1 zakje klopfix verder klop ik rustig tot de room lobbig is en dan snel tot het goed stevig is.
Prima voor slagroomtaartje (ben er net zelf 1 aan het maken)

9

wilmabrouwer27 schreef:

ik heb altijd als ik er mascarpone door doe, dat ik soort stukjes/klontjes mascarpone proef, heel raar en vies.
iemand daar nog tips voor of ook ervaring mee????
verder doe ik op 2 bekertjes slagroom poedersuiker naar smaak en 1 zakje klopfix verder klop ik rustig tot de room lobbig is en dan snel tot het goed stevig is.
Prima voor slagroomtaartje (ben er net zelf 1 aan het maken)

ik doe de mascarpone altijd even met een vork in een kommetjes loskloppen voor ik m door de slagroom doe en heb eigenlijk nooit klontjes ofzo